پنجشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲
نمایشگاه مجازی کتاب تهران سرآغاز آشنایی ناشران با فروش در فضای مجازی

مدیر انتشارات گاج معتقد است؛ نمایشگاه مجازی کتاب تهران تجربه سرآغاز آشنایی بیشتر ناشران با فروش گسترده در فضای مجازی است و در وضعیت کنونی تنها راهکار کمک به اقتصاد نشر برگزاری آنلاین نمایشگاه‌ است.

ابوالفضل جوکار مدیر انتشارات گاج در گفت‌وگو با روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران؛ درباره اهمیت برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب در شرایط کنونی گفت: برگزاری نمایشگاه‌های کتاب همواره برای ناشران چه از بعد مالی و چه از منظر معرفی عناوین جدید و ارتباط با مخاطب همچنین دریافت نقطه‌نظرات آن‌ها همیشه جذاب بوده است.

وی ادامه داد: در این میان حرکت به سمت خرید آنلاین کتاب در وضعیت کرونایی کنونی تنها راهکار برگزاری آنلاین نمایشگاه کتاب است که البته معتقدم باید زودتر انجام می‌شد.

جوکار با بیان اینکه موفقیت نمایشگاه مجازی کتاب هم به ناشران بستگی دارد هم به مجریان این نمایشگاه، عنوان کرد: اگر زیرساخت‌های سخت‌افزاری و امنیت شبکه و ... از سوی مجریان به خوبی دیده شده باشد‌ تا مخاطب در حین خرید با مشکل مواجه نشود بخش زیادی از مسیر موفقیت در این نمایشگاه طی شده است.

وی تاکید کرد: البته از سوی دیگر ناشران در موجودی کتاب و ارسال به موقع آن‌ها نیز باید جدیت داشته باشند و اگر همه این موضوعات انجام شود یک اتفاق خوب افتاده است و این تجربه سرآغاز آشنایی بیشتر ناشران با فروش گسترده در فضای مجازی خواهد بود.

ابوالفضل جوکار در پایان گفت: موجود بودن کتاب‌ها و معرفی خوب عناوین منتشرشده، ارسال آنی کتاب به مخاطب و ارایه حداکثر تخفیف مطابق دستورالعمل نمایشگاه نیز از جمله راهکارهایی است که ناشران می‌توانند با تکیه به آن در موفقیت نمایشگاه موثر باشد.

نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از اول بهمن آغاز و تا ششم  بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها