شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰
«آشوب در کاخ سفید» به آنتن رادیو فرهنگ رسید/ «مسجد رهبر» رونمایی می‌شود

مهدی دادجو از رونمایی کتاب «مسجد رهبر» همزمان با افتتاحیه کتابشهر بهارستان خبر داد و گفت: همزمان با رونمایی این کتاب، آیین رونمایی کتاب «آشوب در کاخ سفید»، 20 دی‌ماه به میزبانی رادیو فرهنگ و خانه کتاب برگزار می‌شود.

مهدی دادجو، سرپرست گروه کتاب رادیو فرهنگ در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، از رونمایی کتاب «آشوب در کاخ سفید» نوشته‌ جان بولتون خبر داد و گفت: مراسم رونمایی از این کتاب، شنبه 20 دی‌ماه ساعت 15:30 با حضور «علیرضا حبیبی»، مدیر رادیو فرهنگ، «ایوب دهقانکار»، مدیرعامل مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، «حامد فخری‌زاده»، فرزند شهید محسن فخری‌زاده، «قاسم صفایی‌نژاد»، مدیرعامل نشر صاد، «عابد اکبری»، مدیرعامل مؤسسه تحقیقات امنیت بین‌الملل و «محمدرضا پاکروان»، مشاور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و همچنین یکی از نمایندگان مجلس و یکی از مسئولان کشوری در محل خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار می‌شود.
 
وی با بیان اینکه این کتاب با نام‌های مختلفی به چاپ رسیده، اظهار کرد: در این مراسم نسخه‌ای که نشر صاد با عنوان «آشوب در کاخ سفید» راهی بازار کرده، با همین عنوان به صورت زنده به میزبانی رادیو فرهنگ و مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران رونمایی می‌شود.
 
سرپرست گروه کتاب رادیو فرهنگ عنوان کرد: کتاب «آشوب در کاخ سفید»، نوشته جان بولتون، مشاور ارشد امنیت ملی کاخ سفید است. اصل کتاب، حجیم و 600 صفحه‌ای است و در نسخه‌ای که سعید نصیری برای نشر صاد ترجمه کرده، بخش‌هایی که برای خواننده ایرانی جذاب نیست و اهمیتی هم ندارد و مربوط به مسائل داخلی آمریکاست را حذف کرده و نسخه‌ای کاملاً بدون دخل و تصرف و اظهار نظر از طرف مترجم و ناشر در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است و مخاطب وقتی کتاب را می‌خواند با مواردی مواجه می‌شو‌د که گفته شده در ایران حقوق بشر رعایت نمی‌شود، ایران تروریست است و ...، یعنی دقیقاً جمله‌ها و نظرات خود جان بولتون ترجمه شده و دخل و تصرفی صورت نگرفته و درکل ترجمه روان و جذابی است و حتی مخاطب عام هم از خواندن این کتاب لذت خواهد برد.
 


وی افزود: با خواندن این کتاب با وضعیت آشفته درون کاخ سفید، سوء مدیریت ترامپ و دلایل اینکه ناگهان مقامات ارشد کاخ سفید استعفا می‌دهند، بیشتر آشنا می‌شویم. درواقع منظور کتاب از آشوب در کاخ سفید همین استعفاها و عدم ثبات‌هاست و بنظرم بخش جذاب کتاب شیوه استعفای جان بولتون است که استعفانامه را می‌نویسد و به مسئول دفترش می‌دهد و در زمانی که ایشان در کاخ سفید حضور نداشته، خبر استعفا در کاخ سفید می‌پیچد و جان بولتون هم که شخصیت شاخص و مهمی در کاخ سفید بوده این خبر مثل بمب در کاخ سفید می‌پیچد. درکل مواردی اینچنین موجب جذابیت کتاب شده و امید است هموطنان فرصت کنند و کتاب را دریافت و مطالعه کنند، البته نه فقط به مثابه یک نگاه سیاسی بلکه حتی می‌توان این کتاب را یک کتاب جذاب خاطره‌گویی هم به شمار آورد و مخاطبان ضمن اینکه با وضعیت و حقایق دولت آمریکا و کاخ سفید آشنا می‌شوند از خواندن خاطرات هم لذت می‌برند.
 
دادجو در ادامه در پاسخ به این سؤال که به عنوان یک رسانه چه نمره‌ای به رسانه‌ها با توجه به رفتارشان با ترامپ می‌دهید؟ عنوان کرد: نگاه ما در جمهوری اسلامی این است که ترامپ یک دشمن است و نه تنها دشمن ایران که دشمن بشریت و حتی دشمن مردم خودش است و بدیهی است که این نگاه در رسانه‌های ما انعکاس پیدا می‌کند و اگر بخواهیم نمره دهیم باید ببینیم از چه نظر باید به این موضوع پرداخت. از منظر میزان انعکاس این نگاه یا از منظر اینکه چقدر در رابطه با این موضوع در رسانه‌ها کار شده است. رسانه‌های اصولگرا کاملاً علیه ترامپ نظر می‌دهند و برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب نگاه معتدل‌تر دارند و معتقدند حتی با ترامپ هم می‌شود مذاکره کرد، ولی قاطبه رسانه‌های دیداری و شنیداری و مکتوب ما نگاهشان علیه ترامپ است.
 


وی در ادامه این گفت‌وگو از رونمایی کتاب «مسجد رهبر» همزمان با رونمایی کتاب «آشوب در کاخ سفید»، خبر داد و گفت: مراسم رونمایی این کتاب، شنبه 20 دی‌ماه ساعت 16 همزمان با آئین افتتاحیه کتابشهر بهارستان با حضور مرتضی انصاری‌زاده، نویسنده و یاسر عسگری، ناشر کتاب با سخنرانی عباس سلیمی برگزار می‌شود.
سرپرست گروه کتاب رادیو فرهنگ اظهار کرد: تحقیق و مصاحبه‌های این کتاب را که از سال ۱۳۸۸ شروع شده است، به ترتیب حسن سلطانی، سیدمحمدامیر احمدی طباطبایی و احمد عسگری بر عهده داشته‌اند و طی آن با بیش از ۷۰ نفر از مرتبطان مسجد کرامت مصاحبه صورت گرفته و هزاران سند مطالعه شده است.
 


 سرپرست گروه کتاب رادیو فرهنگ تصریح کرد: کتاب «مسجد رهبر»، گزارشی از شکل‌گیری و فعالیت‌های مسجد کرامت مشهد، در نزدیکی حرم مطهر امام رضا(ع) است. این مسجد را که بعدها امام جماعتش، رهبر معظم انقلاب اسلامی شد، می‌توان از جهات گوناگون نمونه‌ای ممتاز از الگوی فعالیت مسجدی در منظومه معرفتی آرمانی اسلام ناب معرفی کرد. «مسجد رهبر»، از یک سو این الگو را توضیح می‌دهد و از دیگر سو، مسیر رشد مشهد انقلابی را از چند دهه پیش از انقلاب اسلامی روشن می‌کند؛ مسیری که در آن، برخی دشواری‌ها و پیچیدگی‌های آمیختن سنت و روشن‌فکری، توده و نخبگان، دینداری و مبارزه آشکار شده است.
قرار است گزارش گذرایی از این نشست در برنامه امروز هفت اقلیم شبکه رادیویی فرهنگ پخش شود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها