سه‌شنبه ۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱
سه برگزیده؛ سهم خوزستان از مهرواره داستان‌نویسی «دنیای ما زیباست»

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان از برگزیده شدن عضو مراکز کانون خوزستان در مهرواره داستان‌نویسی «دنیای ما زیباست» کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خوزستان، وحید کیانی افزود: هیئت انتخاب نهایی مهرواره داستان‌نویسی کشور متشکل از : «عباس جهانگیریان»، «افسون امینی»، «داود امیریان» و «سولماز خواجه‌وند» نویسندگان حوزه کودک و نوجوان و «محمدشریف شاهی» متخصص و کارشناس حقوق کودک، آثار «ادبی ریحانه دهقانی» و «مریم زکی‌زاده» دو عضو مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان را در گروه سنی 11 سال به بالا (نونگاه) به‌عنوان آثار برگزیده معرفی کردند.

وی ادامه  داد: در این مهرواره همچنین در گروه سنی بالای 15 سال (نوجوان) اثر داستانی «محمدحسین عبدی سعیدی» دیگر عضو مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان به‌عنوان اثر برگزیده انتخاب و معرفی شد.

کیانی با بیان اینکه مهرواره داستان‌نویسی «دنیای ما زیباست» فراخوان آن در پاییز امسال از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک منتشر شده بود، بیان کرد: تعداد ۶۱۷ اثر از سوی ۵۷۰ کودک و نوجوان به دبیرخانه این مهرواره رسید و پس از بررسی در مرحله اولیه، ۲۷۳ اثر داستانی به مرحله نهایی راه یافت و در پایان ۷۰ اثر از ۶۸ نفر به‌عنوان آثار برگزیده این مهرواره معرفی شدند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان با شاره به موضوعات این مهرواره عنوان کرد: موضوعات مهرواره بر اساس اصول ۵۴‌ گانه مفاد پیمان‌نامه حقوق کودک و با هدف آشنایی بیش‌تر و توجه دادن کودکان و نوجوانان، خانواده‌ها و مربیان آن‌ها به این موضوع‌ها، طراحی و پیشنهاد شده بود.

کیانی اضافه کرد: شرکت‌کنندگان این مهرواره را سه گروه سنی ۱۱ سال به بالا (نونگاه)، ۱۵ سال به بالا (نوجوان) و ۱۸ تا ۲۲ سال (اعضای ارشد) تشکیل داده بودند که بر این اساس ۱۲ نفر از برگزیدگان در گروه سنی «نونگاه»، ۴۷ نفر در گروه سنی «نوجوان» و ۹ نفر نیز از «اعضای ارشد» مراکز فرهنگی هنری کانون هستند.

وی یادآور شد: آثار برگزیده‌ این مهرواره به‌زودی در قالب کتابی منتشر و از اعضای برگزیده با اهدای جوایز و لوح سپاس، قدردانی خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها