پنجشنبه ۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶
بررسی ظرفیت‌های علمی و فرهنگی تبریز برای تأسیس دفتر منطقه‌ای یونسکو

ظرفیت‌های علمی و فرهنگی تبریز برای تأسیس دفتر منطقه‌ای یونسکو مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌شرقی، جلسه هم‌اندیشی بررسی ظرفیت‌های علمی و فرهنگی تبریز برای تأسیس دفتر منطقه‌ای یونسکو در این شهر، به میزبانی معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز و با حضور مدیر بنیاد ادب و فرهنگ آذربایجان، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون سازمان میراث فرهنگی استان برگزار شد.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز در این جلسه در خصوص روند آمادگی برای تأسیس دفتر منطقه‌ای یونسکو در تبریز گفت: شهرداری تبریز اقدامات قابل توجهی در زمینه تأسیس دفتر منطقه‌ای یونسکو انجام داده است که نتیجه این اقدامات منجر به کسب موافقت برای تأسیس این دفتر در تبریز شده است.
 
حجت الاسلام احمد حمیدی ادامه داد: بررسی‌های لازم برای معرفی افراد حقیقی و حقوقی به عنوان شورای راهبردی و شورای علمی و فرهنگی دفتر یونسکو و همچنین محلی که دفتر یونسکو در آنجا مستقر خواهد شد، در جلسه هم‌اندیشی امروز صورت گرفت که به صورت بسته پیشنهادی در اختیار شهردار و استاندار قرار خواهد گرفت.
 
وی با اشاره به اهمیت تأسیس دفتر منطقه‌ای یونسکو خاطر نشان کرد: این دفتر ظرفیت و پتانسیل بزرگی برای استان ما و فرصتی برای ثبت تمام میراث فرهنگی ملموس و ناملموس استان و همچنین رویدادهایی است که به نام تبریز ثبت می‌شوند و قطعا ثبت این موارد در تثبیت هویت شهر تبریز، انتقال صحیح آن به نسل‌های بعدی و جذب گردشگر داخلی و خارجی مفید خواهد بود.
                            
گفتنی است، قبل از این شهر یزد که به واسطه تاریخ و فرهنگ غنی توانسته است، نخستین دفتر استانی کمیسیون ملی یونسکو در ایران را تاسیس کند. همچنین شهرهای همدان و شیراز در تلاش برای تاسیس دفتر منطقه‌ای یونسکو هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها