شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۴
پاندمی و کرونا واژه‌های پرجست‌وجوی فرهنگ لغات وبستر

از بیستم ماه ژانویه سال جاری جستجو برای لغت پاندمی از سوی کاربران این فرهنگ لغت به شدت افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از لیت‌هاب، فرهنگ لغت مریم-وبستر معمولا اواخر هر سال پرکاربردترین واژه خود را انتخاب می‌کند که امسال این دیکشنری اعلام کرده است که بدون هیچ شکی واژه «پاندمی» واژه سال این فرهنگ لغت است. مریم – وبستر (Merriam-Webster)  یک شرکت مستقر در ایالات متحده آمریکا است که به چاپ و انتشار کتاب‌های مرجع به خصوص دیکشنری می‌پردازد. شرکت مریم در سال ۱۸۲۸ توسط جرج مریم و چارلز مریم پایه‌گذاری شد.
 
در سال ۱۸۴۳ و بعد از درگذشت نوآ وبستر این شرکت حق امتیاز فرهنگ لغت وبستر را خریداری کرد. شرکت دانشنامه بریتانیکا در سال ۱۹۶۴، مریم-وبستر را خریداری کرد و از آن زمان این شرکت به یکی از زیرمجموعه‌های بریتانیکا تبدیل شد.
 
این شرکت بر اساس داده‌ها و آمارهای به دست آمده از سایت آنلاین خود این خبر را اعلام کرد و در یک کنفرانس خبری گفت: گاهی اوقات یک لغت یا واژه یک دوره را تحت تاثیر قرار می‌دهد و در این سال سخت به طور حتم واژه پاندمی لغت سال انتخاب می‌شود.
 
به گفته مسئولان این فرهنگ لغات از بیستم ماه ژانویه سال جاری جستجو برای لغت پاندمی از سوی کاربران این فرهنگ لغت به شدت افزایش یافت و تا کنون بیشترین میزان جستجو توسط کاربران سراسر جهان را به خود اختصاص داده است. نسبت به آمارهای جستجو در سال 2019 این واژه در سال جدید 4هزار درصد افزایش یافته است و وقتی سازمان جهانی بهداشت رسماً پاندمی را اعلام کرد تعداد جستجوها به بیش از 115هزار درصد رسید.
 
به گفته مسئولان این  شرکت از واژه‌های پرجستجوی کاربران در سال جاری می‌توان به ویروس کرونا و قرنطینه نیز اشاره کرد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها