چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
درباره کتاب‌ها با هم حرف بزنيم

رئیس اداره فرهنگی اجتماعی و ورزشی منطقه ۴ شهرداری اصفهان گفت: يقينا کتاب‌ها کمک می‌کنند شهر جای بهتری برای زندگی کودکان و نوجوانان شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اصفهان، یکی از راه‌های مؤثر ترویج مطالعه، گفت‌وگو درباره کتاب‌هاست؛ به ویژه گفتگوی جمعی. از جمله مؤثرترین این راه‌ها گفت‌وگو در جمع خانواده است. لازم است با حرف زدن درباره کتاب‌ها، آن‌ها را هم به سخن آوریم. «اداره فرهنگی اجتماعی منطقه 4 شهرداری اصفهان» به مناسبت هفته کتاب، جشنواره «کودک، کتاب، خانواده» برگزار می‌کند.
 
محمدرضا رهبری، نویسنده و منتقد ادبی و همچنین رئیس اداره فرهنگی اجتماعی و ورزشی منطقه ۴ شهرداری اصفهان به خبرنگار ایبنا گفت:  این برنامه که به بهانه هفته کتاب طراحی شده اما در ادامه طرح‌های ترویج مطالعه ای است که در دوسال گذشته در این اداره اجرا شده و زمینه‌ای است برای اجرای طرح‌های جدید در سطح منطقه. تلاش شده از همه ظرفیت منطقه استفاده شود امیدوارم از این مسیر به کتابخوان‌های بیشتر و ثابت قدم و پایدار برسیم. هم اکنون ده‌ها نفر مروجِ مطلعِ آموزش دیده شده در این اداره، در سطح منطقه مشغول فعالیت هستند.
 
وی ادامه داد: پویش مردمی همه را دعوت می‌کند تا درباره کتاب یا کتاب‌هایی که برایشان دغدغه ایجاد کرده است سخن بگویند. ممکن است این دغدغه تغییری باشد که یک کتاب در زندگی‌تان ایجاد یا تنها لحظه‌ای شاد و به یاد ماندی برای شما خلق کرده و یا اصلا دغدغه‌تان مخالفت با دیدگاه کتاب است. پس بهتر است درباره آن کتاب با دیگران سخن بگویید. یقینا کتاب‌ها کمک می کنند جای بهتری برای زندگی کودکان و نوجوانان شود.
 
 
رهبری با بیان اینکه گفتن از کتاب‌ها باز کردن دریچه جدید به روی یکدیگر است، ادامه داد: ما به شهروندان گفته‌ایم که شما هم می‌توانید با بیان دیدگاهتان درباره کتابی که دوست دارید دریچه ای به روی دیگران بگشایید و از دریچه‌هایی که دیگران از این طریق گشوده‌اند به جهان بنگرید. این پویش  فرصتی برای خانواده‌ها و کودکان است تا استدلال و دیدگاهشان را آزادانه درباره کتاب منتخب خود با دیگران به اشتراک بگذارند.
 
وی تصریح کرد: پس بیایید درباره کتاب‌ها حرف بزنیم. حتی اگر از آخرین کتابی که خوانده ایم زمان طولانی گذشته است. برای ایجاد جریان مستمر کتابخوانی نیازمند توسعه چرخه کتابخوانی و افزودن به دوستان کتاب خوان مان داریم.شما با دوستان تان حلقه کتابخوانی دارید؟
 
همچنین بر اساس این گزارش، در فراخوان این پویش مردمی آمده است:

1.بزرگترها به کمک کوچکتر‌ها بیایند برای ضبط و ارسال فیلم‌شان
2.در این فراخوان موضوع آزاد است
3.در دو بخش است؛ کودکان و خانواده
4.بهتر است در معرفی کتاب، تصویر روی جلد کتاب و مشخصات به مخاطب نشان داده شود
5. در بخش گفتگوی جمعی، خانواده می‌توانند درباره کتاب انتخابی خود صحبت کرده و فایل صوتی خود را ارسال کنند.

یادآوری می‌شود، مهلت ارسال معرفی‌ها تا 4 آذر در نظرگرفته شده است و به 20 نفر از بهترین آثار ارسالی پس از داوری جوایز ارزشمندی تعلق خواهد گرفت. این طرح را مجموعه فرهنگی تفریحی باغ غدیر و خانه فرهنگ احسان همراهی می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها