سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۳
اجرای ۲۰۹ برنامه سازمان فرهنگی هنری شهرداری در هفته کتاب

همزمان با هفته کتاب سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه تفاهم‌نامه همکاری راه‌اندازی کتابخانه سیار امضا می‌کنند.

علیرضا فاطمیان‌پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به برنامه‌های این سازمان در بیست‌وهشتمین دوره هفته کتاب و کتاب‌خوانی عنوان کرد: این سازمان ۲۰۹ عنوان برنامه منطقه‌ای با موضوع کتاب و کتاب‌خوانی در فضای مجازی اجرا خواهد کرد.
 
وی ادامه داد: در هفته کتاب امسال، برنامه‌های متنوعی برای ترویج کتاب‌خوانی در نظر داریم و با توجه به شیوع بیماری کرونا و اهمیت مطالعه، این برنامه‌ها را در حوزه‌های مختلف دنبال می‌کنیم.
 
فاطمیان‌پور از اجرای پویش ۲۰۲۰ خبر داد و افزود: این پویش در قالب تبلیغات محیطی و پخش تیزر و برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی در رسانه ملی همچنین بیلبوردهای شهری با هدف برندسازی ساعت ۲۰ به عنوان ساعت کتاب‌خوانی خانواده‌ها همزمان با هفته کتاب اجرایی می‌شود.
 
وی با بیان اینکه این پویش تا پایان سال ادامه دارد گفت: در این پویش ایجاد کمپین در فضای مجزی و دعوت از شخصیت‌های فرهنگی هنری، ورزشی و... برای حضور در آن و معرفی کتاب به مخاطبان دنبال می‌شود و هدف این است که مردم هر شب ساعت ۲۰ حدود ۲۰ دقیقه مطالعه کنند.
 
فاطمیان‌پور با اشاره به بزرگترین شبکه متمرکز کتابخانه‌ای در شهر تهران، توضیح داد:‌ در این راستا یکی دیگر از برنامه‌های ما به‌روزرسانی و تأمین منابع کتابخانه‌ها، اهدای کتاب‌های کمک آموزشی به کتابخانه‌های سازمان و تقدیر از کتابداران برتر و روسای برتر کتابخانه‌ها خواهد بود.
 
وی همچنین از راه‌اندازی و ایجاد کتابخانه سیار همزمان با هفته کتاب خبر داد و گفت: قرار است سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه برای راه‌اندازی کتابخانه سیار تفاهم‌نامه همکاری امضا کند که این اقدام در هفته کتاب امسال انجام می‌شود.
 
فاطمیان‌پور در بخش دیگر صحبت‌های خود توزیع بسته‌های کتاب و اقلام بهداشتی در مناطق محروم شهر تهران را یکی دیگر از برنامه‌های این سازمان در هفته کتاب معرفی کرد و یادآور شد:‌ این قدام در قالب برنامه‌های جهادی با مشارکت مناطق 6 و 18، فرهنگسرای انقلاب، پایگاه مقاومت بسیج سازمان و مشارکت کانون‌های جهادی مرکز مشارکت‌های فرهنگی هنری و کتابداران سازمان انجام خواهد شد.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: بیماری کرونا و قرنطینه خانگی در ماه‌های اخیر، فرصتی برای افزایش سرانه مطالعه در جامعه ایجاد کرده و در این زمینه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران امیدوار است با پیش‌بینی برنامه‌های مختلف بتواند همزمان با هفته کتاب فرهنگ کتاب و کتابخوانی را توسعه دهد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها