دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶
اکران سومین طرح «بخوان» مترو در هفته کتاب

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه از اکران سومین طرح «بخوان» و برپایی گالری با موضوع کتاب در ایستگاه‌های پر‌تردد در هفته کتاب خبر داد.

سید‌مجتبی تقوی‌نژاد،‌ معاون امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، با بیان این مطلب که موضوع کتاب و توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی از برنامه‌های جدی مترو است، درباره برنامه‌های این معاونت به‌مناسبت هفته کتاب، بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و اهمیت تامین سلامت مردم، برنامه‌های اجتماع‌محور شرکت برای هفته کتاب، لغو و چند طرح که نیازی به تجمع افراد نیست پیش‌بینی شده‌است.  
 
وی افزود: سومین طرح «بخوان» شامل نصب لمینیت‌های حاوی گزیده‌ای از متن کتاب‌های مورد توجه جامعه در قطار‌های مترو در هفته کتاب اکران می‌شود. یکی از مهم‌ترین آثار این طرح، علاوه‌بر آشنایی مردم با کتاب، ایجاد زمینه مطالعه و یا خرید کتاب است؛ حتی اگر این طرح‌ها به خرید کتاب هم منجر نشود، زمان سفر را برای مسافران غنی می‌کند.             
 
تقوی‌نژاد با اشاره به دیگر برنامه‌های هفته کتاب شرکت بهره‌برداری مترو تهران ادامه داد: تولید پادکست صوتی براساس کتاب‌های داستان، با مشارکت شهروندان و مسافران علاقه‌مند در این هفته در ایستگاه‌های منتخب ادامه دارد. موضوع پادکست‌های صوتی رادیو مترو در هفته کتاب، به آخرین رویداد‌های حوزه کتاب و همچنین مباحث توسعه کتاب‌خوانی اختصاص دارد.  
 
معاون امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه ادامه داد: به‌مناسبت هفته کتاب، مسافران می‌توانند با اسکن ‌کیوآرکدهایی‌ که در ایستگاه‌های مترو نصب شده به کتاب‌های متنوع  در قالب طرح «کتاب بخوانیم» دسترسی پیدا کنند.
 
تقوی‌نژاد افزود: در هفته کتاب امسال در گالری‌ نمایشگاهی ایستگاه‌های پُر‌تردد مترو، طرح معرفی کتاب‌های جدید با نصب متن کوتاهی کنار تصویر جلد کتاب اجرا می‌شود. تولید و نمایش موشن‌گرافی با موضوع کتاب و کتابخوانی از دیگر برنامه‌های شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه در هفته کتاب است.    
 
وی درباره دیگر برنامه‌های شرکت مترو در هفته کتاب، بیان کرد: طراحی سازه‌های حجمی که در برخی ایستگاه‌های مترو نصب شده به‌مناسبت هفته کتاب به موضوع کتاب اختصاص پیدا می‌کند.
 
معاون امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه درباره افتتاح کتابخانه‌ عمومی در ایستگاه‌های مترو بعد از افتتاح نخستین کتابخانه در تابستان سال جاری، بیان کرد: با توجه به تفاهم‌‌نامه مشترک شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه با نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، قرار براین است در هفت ایستگاه، کتابخانه عمومی ایجاد شود. با توجه به شیوع ویروس کرونا، فعالیت نخستین کتابخانه عمومی در ایستگاه ولی‌عصر متوقف شده‌‌است. برای توسعه و گسترش این کتابخانه‌ها در حال مطالعه روش‌های جدید هستیم تا بعد از پایان شیوع ویروس کرونا شاهد افتتاح سایر کتابخانه‌ها باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها