مدیر کتابفروشی ثالث معتقد است؛ طرح تابستانه ۹۹ با استقبال بهتر و بیشتری از بهارانه کتاب روبهرو شد، زیرا شوک بیماری کرونا در ابتدای سال مانع خریداری کتاب بود اما این شوک اکنون کمتر شده و مردم از تابستانه استقبال بیشتری کردند.
وی ادامه داد: این افراد اغلب خریدار کتاب حرفهایاند و از فرصت تابستانه کتاب و تخفیفی که برای آن در نظر گرفته شده است، استفاده میکند. از سوی دیگر؛ برخی افراد نیز به دنبال گرانی کتاب در این طرح کتابهای مورد نظر خود را خریداری میکنند.
جعفریه با اشاره به اقدامات کتابفروشی ثالث و مشارکت در طرح تابستانه، توضیح داد: ما علاوه بر تخفیف ۲۰ درصدی طرح تابستانه، ۱۰ درصد نیز از سود خود گذاشتیم تا بتوانیم کتاب را با قیمت مناسب به دست مخاطبان برسانیم و شعار ما ۲۰ به اضافه ۱۰ است.
وی همچنین اطلاعرسانی به مشتریان را یکی از لازمههای اصلی موفقیت کتابفروشیها در طرحهای فصلی خرید کتاب دانست و گفت: اطلاعرسانی در فضای مجازی و اینترنت یکی از فعالیتهایی است که ما بهصورت مدام و همیشگی انجام میدهیم و اجرای طرحهای فصلی را نیز قبل از شروع به اطلاع مخاطبان میرسانیم تا بتوانند از آن استفاده کنند.
جعفریه با اشاره به ارتباط دوسویه با مخاطب و مشتری نیز عنوان کرد: بسیاری از مشتریان ما ثابت هستند که با اطلاعرسانی ما از طریق پیامک، ایمیل و سایت انتشارات از این فرصت استفاده و کتابهای خود را خریداری میکنند.
وی درباره میزان استقبال مخاطبان و مشتریان از اجرای طرح تابستانه کتاب نیز توضیح داد: طرح تابستانه بهتر از بهارانه کتاب است، زیرا شوک بیماری کرونا در ابتدای سال مانع خریداری کتاب از سوی افراد شده بود اما این شوک کمتر شده و مردم از تابستانه استقبال بیشتری میکنند.
به گفته جعفریه، از سوی دیگر فصل تابستان زمان خوبی برای خانوادهها به شمار میآید تا بتوانند از این فرصت استفاده کنند و حالا که به دلیل کرونا مجبور هستند بیشتر در خانه بمانند و مسافرت نروند، کتاب برای خود و فرزندانشان خریداری کنند و به همین دلیل تابستانه ۹۹ با اقبال خوبی روبهرو شده است.
نظر شما