شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴
افزایش تمایل ناشران برای همکاری با اپلیکیشن‌ها

مدیرعامل فیدیبو از افزایش تعامل ناشران همکار در سال جدید با این فروشگاه کتاب‌های الکترونیکی خبر داد و گفت: سرعت افزوده شدن ناشران جدید به فهرست فیدیبو چندان زیاد نیست.

ندا برادران، مدیرعامل فیدیبو ‌(اپلیکیشن تولید، دانلود و فروش قانونی کتاب الکترونیک و صوتی) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از پلتفرم‌های کتاب‌های الکترونیکی و وابستگی فعالان این حوزه به یارانه‌های دولتی به‌عنوان یک آسیب محتمل بیان کرد: مجموعه فیدیبو پیش از تصمیم معاونت امور فرهنگی در ایام قرنطینه مبنی بر حمایت از فروشگاه‌های الکترونیکی کتاب، تخفیف 90 درصدی اعلام کرده بود. حمایت معاونت امور فرهنگی به معنای اعمال 20 درصد تخفیف از سوی ناشر و فروشگاه‌های اینترنتی است.
 
مدیرعامل فیدیبو با اشاره به کمیپین تخفیف 90 درصدی این فروشگاه از هفته دوم اسفند تا پایان فروردین‌ماه گفت: معاونت امور فرهنگی هنوز درباره تسویه با پلتفرم‌ها زمانی را اعلام نکرده است.  

برادران درباره افزایش میزان همکاری ناشران کتاب کاغذی با توجه به استقبال قابل‌توجه و حمایت دولت از فروشگاه‌های کتاب‌های الکترونیکی در دوره شیوع ویروس کرونا، ادامه داد: قرنطینه و تعطیلی دفاتر نشر در همکاری ناشران با فیدیبو موثر بوده، این تمایل وجود داشته است تا فایل کتاب‌های جدید ارسال شود. علاوه‌براین با استقبال ناشران جدید برای شروع  همکاری مواجه هستیم؛ البته با توجه به اینکه فیدیبو با جمعیت زیادی از ناشران همکاری دارد، سرعت افزوده شدن ناشران جدید به مجموعه فیدیبو چندان زیاد نیست. ارسال فایل کتاب‌ از سوی ناشران همکار بعد از تعطیلات نوروز سرعت گرفته‌است.

مدیر‌عامل فیدیبو، درباره شرایط پسا‌کرونا و آسیب شدید صنعت کتاب کاغذی و تاکید کارشناسان برای توجه بیشتر ناشران به توزیع الکترونیکی کتاب بیان کرد: اصلی‌ترین ابزار فروشگاه‌های الکترونیکی کتاب پروموت کردن کتاب ناشران است و البته این رویکرد را بخشی از وظیفه خودمان می‌دانیم، بنابراین به ناشران استفاده از کانال‌های فیدیبو را پیشنهاد می‌کنیم که به‌واسطه آنلاین بودن تجارتمان در اختیار داریم.
  
وی درباره اینکه آیا مجموعه فیدیبو، تجربه همکاری مستقیم با پدید‌آور را دارد؟ گفت: هرچند یکی از مسیر‌های گسترش تجارت در صنعت نشر برای فروشگاه‌های الکترونیکی کتاب، تالیف و ترجمه کتاب محسوب می‌شود، اما ناشر شدن تا به امروز انتخاب فیدیبو نبوده است. تجربه مراجعه پدید‌آوران را داریم و این افراد به سمت ناشران هدایت شده‌اند. حوزه تولید کتاب، تخصص خود را نیاز دارد و تیم فیدیبو به افراد آشنا به افرادآشنا با تولید مجهز نیست.  

برادران درباره اختلال در مطالعه کتاب‌های خریداری شده که با تخفیف 90 درصدی عرضه شده بیان کرد: اختلال در حساب کاربران فیدیبو که به خرید 90 درصدی اقدام کرده‌اند را کاملا رد می‌کنم. امکان ندارد بعد از خرید با هر میزان تخفیف برای کاربران حدف شود. اگر احیانا برای کاربر این مشکل ایجاد شده‌است، مطمئن باشند در تماس با بخش پشتیبانی و یا انتشار پیام در صفحه اینستاگرام در کمترین زمان مشکل دسترسی مرتفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه حتی یک کاربر درباره بروز این مشکل با فیدیبو تماس نگرفته است، افزود: مشتریان فیدیبو توجه داشته باشند اگر با دو اکانت به‌عنوان مثال شماره تلفن همراه و با ایمیل، عضو فروشگاه شده‌اند خرید‌هایشان به اکانت دیگر منتقل نخواهد شد؛ به‌عبارت دیگر با ایمیل نمی‌توانند خرید‌هایی که با تلفن همراه انجام داده‌اند را ببینند. در صورت تقاضای کاربر امکان انتقال همه خرید‌‌ها به یک حساب کاربری وجود دارد.

برادران ادامه داد: حتی کتاب‌هایی که لغو مجوز می‌شوند اما پیش از ابطال مجوز خریداری شده‌اند باید در حساب کاربری مشتری باقی بمانند.

مدیرعامل فیدیبو، درباره وضعیت مراجعه به فیدیبو بعد از پایان تعطیلات نوروزی گفت: انتظار داشتیم، میزان کاربران آنلاین در مقایسه با تعطیلات نوروزی، کاهش پیدا کند اما این کاهش چندان چشم‌‌گیر نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها