مهدی سعیدیکیا از تشکیل کمپین «کرونا دور، کتاب نزدیک» در نخستین سامانه فروش آنلاین کتابفروشیها «کتابپلاس» با هدف حفظ کتابفروشیهای محلی خبر داد.
وی افزود: مجموعه کتاب پلاس با همکاری تعدادی از ناشران بزرگ و حمایت شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد «کیپاد» و پشتیبانی «اسنپ باکس»، بهمنظور حمایت از کتابفروشیها و ترویج و تسهیل جریان کتابخوانی در بحران کرونا، کمپین «کرونا دور، کتاب نزدیک» ایجاد کرده است. این کمپین، دسترسی مخاطبان به کتاب را تسهیل میکند.
سعیدیکیا درباره جزئیات اجرای کمپین ادامه داد: مخاطبان میتوانند از طریق سامانه Shop.ketabplus.com کتاب مورد نظر خود را از نزدیکترین کتابفروشی محل زندگی خود سفارش دهند. کتاب با بستهبندی بهداشتی کمتر از چهار ساعت به در منزل ارسال میشود.
مدیر کتابپلاس با اشاره به مشوقهای کمپین «کرونا دور، کتاب نزدیک» گفت: «کرونا دور، کتاب نزدیک» طرحهای تشویقی برای کتابفروشان و مخاطبان پیشبینی کرده است. مسابقه و قرعهکشیها، هدیه کیپاد، تسهیلات خرید کتاب برای سازمانها، ایجاد بستر فروش آنلاین برای کتابفروشیها، حمایت از پرستاران و کادر درمانی مشوقهای کمپین هستند.
سعیدیکیا درباره هر یک از مشوقهای کمپین ادامه داد: مسابقه و قرعهکشیها با هدف تشویق مردم به خرید از کتابفروشیها، پشت کتابهای خریداری شده برچسب «کتابپلاس» الصاق شده است. با کد درج شده روی این برچسب مخاطبان میتوانند پس از ورود به سامانه ketabplus.com و عضویت در آن، از قرعهکشیها، مسابقات و کدهای تخفیف حامیان کمپین بهرهمند شوند. هدیه کیپاد؛ در این کمپین افراد همراه کتابهای خود یک کد خرید دریافت میکنند که با درج آنها در اپلیکیشن کیپاد (کیف پول الکترونیک بانک پاسارگاد) میتوانند از هدیه این اپلیکیشن برای خرید کتاب استفاده کنند.
وی درباره دیگر مشوقهای کمپین بیان کرد: تسهیلات خرید کتاب برای سازمانها، برای تقویت بازار کتابفروشیها در کمپین «کرونا دور، کتاب نزدیک» این امکان برای سازمانها و نهادهای دولتی و خصوصی فراهم شده که با مراجعه به سامانه ketabplus.com برای کارکنان خود بن خرید کتاب صادر کنند تا کارکنان بتوانند از آن برای خرید از کتابفروشیها استفاده کنند.
مدیر کتابپلاس افزود: با «ایجاد بستر فروش آنلاین برای کتابفروشیها» کتابفروشیها میتوانند با حضور در این کمپین و با تسهیلات ویژه بانک پاسارگاد و اعتبار استفاده از خدمات کتاب پلاس و بهرهمندی از تکنولوژی فینتک کیپاد، مکانیزم فروش آنلاین برای خود ایجاد کنند و در کنار فروش حضوری کتاب، به مخاطبان اینترنتی کتاب هم حتی پس از پایان شیوع ویروس کرونا در ارتباط باشند. برای آنها اعتباری را برای خرید بعد از کرونا اختصاص دهند و در فاز دوم در این سامانه هر یک از کتابفروشیها میتوانند (بدون پرداخت هزینهای) صفحه اختصاصی مربوط به فروشگاه خود را داشته باشند و کتابها و سایر محصولات فرهنگی خود را در این صفحه تعریف کرده و در دسترس مخاطبان و مشتریان آنلاین که در بحران کرونا تعداد این مخاطبان آنلاین چندین برابر شده است، قرار دهند.
سعیدیکیا درباره مشوق حمایت از پرستاران و کادر درمانی نیز گفت: در این سامانه زمینهای فراهم شده است که افراد بتوانند به موجب همدلی و تشکر از پرستاران و کادر درمان بیمارستانها که در این روزها برای حفظ سلامت جامعه، سلامت خود را به خطر انداختهاند، به آنها کتاب هدیه دهند. بن کارتهایی در سایت پیشبینی شدهاست که افراد میتوانند آنها را برای پرستاران خریداری کنند. این بنها پس از پایان همهگیری ویروس کرونا در اختیار پرستاران قرار میگیرد و آنها میتوانند با کدهای دریاقتی در کیپاد از مزایای تهیه کتاب رایگان تا پایان سال بهرهمند شوند. برخی از ناشران و کتابفروشان نیز به اختصاص اعتباری برای خرید پرستاران و کادر درمانی اقدام کردهاند.
وی خبر داد: در فاز نخست کتابفروشیهای تهران تنها با ثبتنام در سامانه کتاب پلاس به نشانی https://ketabplus.com/Publisher/StoreIntro میتوانند در این کمپین مشارکت کنند.
نظر شما