رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات در دومین همایش ملی حقوق نشر:
مهمترین هدف هفتهکتاب تعمیق و ترویج کتابخوانی است
محمد سلگی در دومین همایش ملی حقوق نشر با بیان این مطلب که هفته کتاب بعد از نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران دومین رخداد بزرگ کتابمحور کشور است گفت: تعمیق و ترویج کتاب و کتابخوانی از مهمترین اهداف هفتهکتاب است.
سلگی در این مراسم، ضمن تبریک هفته کتاب درباره این رویداد بیان کرد: هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران بیستوشش سال مدام از سوی موسسه خانه کتاب و مشارکت نهادهای مختلف برگزار شده است و شاهد برگزاری بیستوهفتمین دوره این رویداد هستیم. بهنظر میرسد هفته کتاب بعد از نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران، دومین رخداد بزرگ کتابمحور کشور است.
وی ادامه داد: در این هفته، صدها هزار برنامه از جمله برگزاری 50هزار نمایشگاه کتاب در 50هزار مدرسه، همچنین نشستها، سخنرانیها، برنامههای ترویجی در این هفته برگزار میشود. انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی نیز در این هفته دومین همایش ملی حقوق نشر را به میزبانی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات را برگزار میکند.
سلگی درباره اهداف هفتهکتاب افزود: تعمیق و ترویج کتاب و کتابخوانی از مهمترین اهداف هفتهکتاب است. پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات همسو با این هدف، پنج نشست تخصصی از جمله در موضوعات «مدیریت بنگاه نشر» و همچنین «مردم چه میخواهند» را برگزار میکند. علاوه بر این رونمایی از «گزارش سومین موج پیمایش مصرف کالاهای فرهنگی» نیز در این هفته برگزار میشود. این گزارش نتیجه مطالعه پیمایشی 16هزار نمونه است.
وی درباره لزوم توجه به ابعاد مختلف حقوق نشر گفت: در بررسی حقوق نشر باید به رابطه بین ناشران با مولفان و همچنین رابطه ناشر با دولت و البته پدیده قاچاق توجه کرد.
نظر شما