چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰
دیدار و گفت‌‌وگو با فاطمه قاضیها در خانه وارطان

فاطمه قاضیها میهمان یکصد هفتاد و سومین نشست از سلسله جلسات صبح پنجشنبه مجله بخارا است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، یکصد هفتاد وسومین نشست از سلسله جلسات صبح پنجشنبه مجله بخارا اختصاص یافته است به بررسی کتاب‌ها و مقالات دکتر فاطمه قاضیها که در ساعت نه صبح پنجشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷ در خانه گفتمان شهر (وارطان ) برگزار می‌شود.

خانم قاضیها فارغ‌التحصیل کتابداری نسخ خطی و آثار کمیاب از دانشگاه تهران است. از سال ۱۳۵۹ در استخدام سازمان اسناد ملی ایران بودند و از سال ۱۳۶۲ به ترتیب رئیس گروه تنظیم و طبقه‌بندی اسناد، مدیریت پژوهش وتحقیقات، معاونت پژوهشکده اسناد و... از ابتدای سال ۱۳۸۵ به مدت سه سال سرپرستی کتابخانه و مرکز اسناد و اطلاعات بنیاد ایران‌شناسی در اختیار داشتند و اکنون به امر تحقیقات تاریخی در ارتباط با اسناد دوره قاجاریه هستند.

از کارهای خانم دکتر قاضیها می‌توان به کتاب‌های روزنامه خاطرات ناصرالدین شاه در سفر سوم فرنگستان با همکاری دکتر محمد اسماعیل رضوانی در سه مجلد منتشر شد. اسنادی از روند اجرای معاهده ترکمانچای (۱۳۷۴)، روزنامه خاطرات ناصرالدین شاه در سفر اول ودوم  (۱۳۷۷و۸)، کتاب مراسم درباری جشن اَش پزان در دوره ناصرالدین شاه (۱۳۸۲)، گزارش شکارهای ناصرالدین شاه قاجار  (۱۳۹۰)، ناصرالدین شاه و نقاشی  (۱۳۹۰) و چندین کتاب و بیش از ۴۵ مقاله دیگر.

خانه گفتمان شهر (وارطان) در میدان فلسطین، خیابان طالقانی، پلاک ۵۱۴ واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها