راهاندازی فروشگاههای کتاب و فرهنگ همچنین ورود به بحث تامین مواد اولیه صنعت چاپ از جمله برنامههای تعاونی ناشران کودک و نوجوان در هیات مدیره جدید به شمار میآید.
وی افزود: در این زمینه شرکت تعاونی نیمنگاهی به ارتقای فضای فرهنگی و بحث کتابخوانی و مطالعه خواهد داشت و در این زمینه راهاندازی فروشگاههای کتاب با محوریت آثار کودک و نوجوان از جمله این اقدامات خواهد بود.
امیری درآمدزایی را از جمله اقدامات این تعاونی برای رشد آن دانست و گفت: تاکنون فعالیتهای اقتصادی محدود و کمی در این تعاونی انجام شده است و به اصطلاح با چراغ کمسو در حال حرکت بود که ما تلاش میکنیم با توسعه و رونق فعالیتهای اقتصادی به تحول و توسعه و درآمدزایی مجموعه کمک کنیم.
وی یادآور شد: خارج کردن تعاونی از حالت انفعال با اجرای طرحها و برنامههای اقتصادی از جمله کارهایی است که در نظر داریم تا علاوه بر ارتقاس سهام اعضا، بستر برای فعالیتهای اقتصادی پررنگتر شود.
امیری به دیگر برنامههای پیشبینی شده برای این تعاونی اشاره کرد و توضیح داد: شرکت ما بخش عمده فعالیتهای خود را در حوزه کتاب و فرهنگ دنبال خواهد کرد، در این حوزه ضروری است که به بحث واردات مواد اولیه مورد نیاز ناشران مانند کاغذ نیز وارد شویم و از آنجایی که شرکت مورد اعتماد وزارتخانههای فرهنگ و ارشاد اسلامی و صنعت، معدن و تجارت است این زمینه وجود دارد.
به گفته وی، این زمینه وجود دارد تا از ظرفیتهای بسیار خوب شرکتهای تعاونی برای انجام فعالیتهای فرهنگی و اقتصادی بهره برد و ما نیز برنامههای خود را در وجوه مختلف دنبال خواهیم کرد.
در انتخابات هیات مدیره تعاونی ناشران کودک و نوجوان که شهریور ماه امسال با حضور حداکثری اعضا برگزار شد، بهروز امیری، فرهاد تیمورزاده و محسن یگانه کاری به عنوان اعضای اصلی هیات مدیره و محسن مهرآبادی به عنوان بازرس این تعاونی با رای اعضا انتخاب شدند.
شرکت تعاونی ناشران کودک و نوجوان بیش از ۲۰ سال است فعالیت میکند و ۹۱ ناشر کودک و نوجوان در این تعاونی عضویت دارند.
نظر شما