یکشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۷
سند مهم‌ترین اولویت‌های کاری واحدهای کتابخانه مجلس تدوین و ابلاغ شد

دفتر برنامه‌ریزی و نظارت کتابخانه مجلس، سند مهم‌ترین اولویت‌های کاری واحدهای کتابخانه را تدوین کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کتابخانه مجلس، سعید شایان‌پور، رئیس دفتر برنامه‌ریزی و نظارت کتابخانه مجلس در خصوص تدوین سند مهم‌ترین اولویت‌های کاری واحدهای کتابخانه مجلس گفت: حرکت هدفمند به سوی اهداف و تلاش برای دستیابی به نقطه مطلوب، بی‌شک نیازمند شناخت وضعیت موجود و برنامه‌ریزی دقیق است. تدوین سند مهم‌ترین اولویت‌‌های کاری سال 1398 واحدهای کتابخانه، با شناسایی کاستی­‌ها و بایسته‌های کتابخانه در راستای مأموریت و وظایف اساسی تدوین شد.
 
وی درباره به سرانجام رساندن سند اولویت­‌های کاری سال 1397 نیز چنین توضیح داد: سند اولویت­‌های کاری 1397 حاصل تلاش و مشارکت کارمندان بخش‌­های مختلف کتابخانه، ‌موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی بوده و در جلسات متعدد واحدها و دفتر برنامه‌ریزی و نظارت تهیه و پس از کسب نظرات ریاست محترم کتابخانه، نهایی و تصویب شده است. این سند در حوزه مأموریتی شامل نظام اولویت­‌های مجموعه‌سازی، سازماندهی، مرمّت و آسیب‌شناسی، اشاعه منابع کتابخانه­‌ای، اسنادی و موزه­‌ای، انتشارات، مدیریت امور پژوهشی و گروه‌های علمی تصحیح و تحقیق، مطالعات پارلمانی، مطالعات اسنادی و موزه‌‌ای، مطالعات ایران‌شناسی و مطالعات اسلام‌شناسی است. سند در حوزه مدیریت و پشتیبانی شامل نظام اولویت‌­های روابط عمومی و امور بین‌الملل، برنامه‌­ریزی و بودجه، تشکیلات، آمار و روش‌‌ها، فناوری اطلاعات، امور اداری، منابع انسانی و پشتیبانی و امور مالی سازمان است.
 
شایان‌پور خاطرنشان کرد: نکته مهم و حائز اهیمت این سند، برخورداری اولویت‌های تعیین شده از حجم و زمان­‌بندی اجرا بوده و همبستگی اولویت­‌های هر مجموعه با سایر مجموعه‌ها با توجه به طراحی ساختار فرایندی کتابخانه مورد نظر بوده است. همچنین سیستم طراحی شده در نظام پایش اولویت‌­ها، در کنترل، اصلاح و تکمیل و ارائه درصد تحقق هر اولویت، پویایی و اجرا و کیفیت مطلوب آن را تضمین می‌نماید.
 
رئیس دفتر برنامه‌ریزی و نظارت کتابخانه مجلس در پایان اظهار امیدواری کرد که اجرای اولویت‌های کاری، بتواند زمینه‌ساز رشد متوازن واحدها، رفع خلأها و حرکت به سوی مأموریت اساسی این نهاد  علمی و رشد و تعالی شایسته آن باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها