چهارشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶
برگزاری طرح‌های فصلی را با ارسال 200هزار پیامک اطلاع‌رسانی می‌کنیم

حمیدرضاصیادچمنی، برگزاری طرح‌‌های حمایتی را موجب ایجاد جنب و جوش در کشور توصیف کرد و از تخصیص 5میلیون تومان برای اطلاع‌رسانی آغاز طرح‌های فصلی به مشترکان خود خبر داد.

حمیدرضاصیادچمنی،‌ مدیر شهر کتاب تبریز در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) درباره تاثیر طرح‌های حمایتی موسسه خانه کتاب بیان کرد: مردم نسبت به قیمت کتاب حساس هستند بنابراین با برگزاری طرح‌های حمایتی شاهد رونق کتاب‌فروشی‌ها و ترویج کتاب‌خوانی در شهر تبریز بوده‌ایم؛ آنچنانکه در در هر دوره شاهد تشکیل صف‌های مشتریان هستیم. 

وی با بیان این مطلب که طرح‌های حمایتی موسسه خانه کتاب جنب و جوش قابل‌توجهی را در کشور ایجاد می‌کند، افزود: قشر فرهیخته تبریز فوق‌العاده زیاد است و مردم این شهر از دیر‌باز جزو کتاب‌‌خوان‌ترین مردم ایران بوده‌اند. به همین خاطر حضور مردم در کتاب‌فروشی‌ها از‌جمله شهر کتاب تبریز قابل‌توجه است.

صیاد‌چمنی درباره ابتکار شهر کتاب تبریز در تقویت اطلاع‌رسانی برای دعوت مردم به کتاب‌فروشی‌های به مناسبت برگزاری طرح‌های حمایتی ادامه داد: شهر کتاب تبریز 62 هزار مشترک ثابت و همچنین 140 هزار مشترک دانشجو دارد. علاوه‌براین هم‌زمان با برگزاری طرح‌های حمایتی خانه کتاب اطلاع‌رسانی انبوه با ارسال پیامک به 200 هزار مشترک انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه از نخستین کتاب‌فروشانی هستم که در طرح‌های حمایتی ثبت‌نام می‌کنم، گفت: ما تلاش کردیم از ظرفیت فضای مجازی نیز استفاده کنیم و برای هر دوره طرح حدود 4 تا 5 میلیون تومان برای اطلاع‌رسانی هزینه می‌کنیم.  
              
مدیر شهرکتاب تبریز درباره مشارکت کتاب‌فروشی‌ها در اجرای طرح‌های حمایتی گفت: نکته اصلی درباره طرح‌های حمایتی، کمبود بودجه است اما ما بعد از اتمام اعتبار در شهر کتاب تبریز به‌صورت مشارکتی طرح را ادامه می‌دهیم. هم‌زمان با تابستانه کتاب نیز اگر اعتبار شهرکتاب تبریز با توجه به استقبال مردم این شهر افزایش پیدا کند، با اتمام اعتبار پیش از پایان زمان طرح در قالب مشارکتی در کنار مردم و موسسه خانه کتاب هستیم.            
         
صیاد‌چمنی درباره افزایش تخفیف تالیف در مقایسه با ترجمه افزود: هدف اصلی از تعیین 25 درصد تخفیف برای کتاب‌های تالیفی افزایش توجه مردم به آثار نویسندگان ایرانی است، به‌نظر می‌رسد این میزان تخفیف به مرور برای آثار ترجمه تاثیرات منفی داشته باشد. برای تقویت هر دو دسته کتاب پیشنهاد می‌کنم میزان تخفیف یکسان در نظر گرفته شود.    

وی با اشاره به بازپرداخت بدهی طرح‌های حمایتی در زمان از پیش‌ تعیین شده گفت: بدهی کتاب‌فروشان عضو طرح بعد از چهار تا پنج ماه پرداخت می‌شود؛‌در حالی که معتقدم باید فاصله زمانی برگزاری طرح‌ها کم مثلا به دو ماه کاهش پیدا کند و میزان مشارکت کتاب‌فرو‌شی‌ها افزایش داشته باشد؛ به‌عنوان مثال، میزان اعتبار موسسه خانه کتاب 20 درصد و میزان آورده کتاب‌فروشان 80 درصد باشد.        
 
 وی با اشاره به برگزاری هر ماه در شهرکتاب تبریز طرح تخفیف برگزار می‌‌شود، افزود: هرماه در شهر کتاب، تا 20 درصدبه مشتریان خود تخفیف می‌دهیم؛ به‌عبارت دیگر از 100 میلیون تومان فروش کتاب 20 میلیون کتاب به مردم هدیه می‌دهیم. این طرح ابتکاری شهرکتاب تبریز، موجب شده تا استقبال مردم کتابخوان تبریز از طرح‌های حمایتی خانه کتاب پر‌شور‌تر باشد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها