به گفته مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي قم، 80 درصد تولید محتوای دیجیتال دینی در این استان رقم میخورد و برگزاری دوازدهمین نمایشگاه رسانههای دیجیتال در قم، زمینهای بود برای رونق کسب و کارهای دیجیتال فرهنگی در این استان.
وی افزود: نکته دیگر حضور موسسات و شرکتهای مختلف فعال در حوزه فضای مجازی در قم بود. با توجه به چنین ظرفیتهایی، پیشنهاد برپایی نمایشگاه رسانههای دیجیتال در قم را ارائه کردیم و پس از جلسات متعدد با فعالان فضای مجازی، این پیشنهاد مورد موافقت قرار گرفت.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به اینکه این نمایشگاه دو ویژگی داشت، افزود: این نمایشگاه بر خلاف دورههای قبل تعریف b2b شده بود؛ به این معنا که نمایشگاه برای همافزایی شرکتهای مختلف که در این زمینه در حال فعالیت بودند، برپا شده بود تا از ظرفیتهای یکدیگر مطلع شده و این ظرفیتها تحت یک هلدینگ برای تولید محتوا مورد بهرهبرداری قرار گیرد.
حسینی کاشانی گفت: این نمایشگاه از معدود نمایشگاههایی بود که شرکتکنندگان از آن رضایت داشتند و اذعان کردند که اگر از مسیر عادی به دنبال برقراری این ارتباطات بودند، بیش از یک تا دو سال زمان نیاز داشت و برای نخستین بار بدون حضور پررنگ بازدیدکنندگان با فراغ بال به برپایی جلسات و هماهنگی با دیگر شرکتها و عقد قرارداد پرداختند.
وی ادامه داد: قم 80 درصد از تولید محتوای دینی را بر عهده دارد و برگزاری این نمایشگاه میتواند ما را به رونق کسب و کارهای فرهنگی، امیدوار کند. موسسات و مراکز حوزوی قم در عرصه تولید محتوا فعالیتهای خوبی دارند ولی نیازمند بستری بودند که بتوانند این توانمندیها و ظرفیت را معرفی کنند که این نمایشگاه فرصت مناسبی برای این کار بود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: با توجه به شعار سال یعنی «رونق تولید»، شعار نمایشگاه را توسعه کسب و کارهای فرهنگی قرار دادیم و شاهد آن بودیم که بین مراکز و شرکتهای حاضر در این نمایشگاه، جهت برقراری ارتباط کاری در آینده و قرارداد تنظیم کرده بودند.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد: برگزاری این نمایشگاه توانسته باشد به رونق کسب و کارهای فرهنگی در سال رونق تولید بینجامد که در این صورت میتوانیم بگوییم نمایشگاه توانسته به اهداف خودش نزدیک شود و اکثر غرفهها نیز از اینکه این اتفاق در قم افتاده و با ظرفیتهای قم در حوزه تولید محتوا و فضای مجازی آشنا شدند، ابراز خرسندی میکردند.
نظر شما