پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰
کتاب‌فروشی‌های تهران برند فرهنگی شهرند

سید‌ابراهیم امینی، ضمن تاکید بر جایگاه کتاب‌فروشی‌ها به‌عنوان برند فرهنگی گفت: نباید اجازه بدهیم کتاب‌فروشان به‌راحتی تغییر شغل و کاربری بدهند.

سید‌ابراهیم امینی، نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه بازدید از سی‌و‌دومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حضور در غرفه خبرگزاری کتاب ایران به خبرنگار‌(ایبنا) گفت: کتاب‌فروشی‌ها در بافت مرکزی تهران به‌ویژه در خیابان انقلاب، به‌عنوان «برند فرهنگی» شهر شناخته می‌شوند.
 
وی افزود: نباید اجازه بدهیم کتاب‌فروشان به‌راحتی تغییر شغل و کاربری بدهند. این آسیب‌ها برای کشور ما با پیشینه غنی فرهنگی افت محسوب می‌شود.         
 
 
وی درباره توجه مدیریت شهری به موضوع پدیده قاچاق کتاب و نمایشگاه‌های خیابانی افزود: این مسائل باید از سوی صنف طرح شود. شورای شهر نیز آمادگی دارد تا در صورت نیاز مصوبه داشته باشد تا اختلالی در جریان فعالیت کتاب‌فروشان ایجاد نشود.
 
نائب‌رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: برای ساماندهی موضوع قاچاق‌ کتاب در قدم نخست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تدوین لایحه اقدام کند تا با قانون‌گذاری مجازات سنگین برای اخلال‌گران بازار نشر و پدیده قاچاق تعیین شود.
 
امینی گفت: در حوزه فرهنگی رقم قابل‌توجهی از بودجه شهرداری برای مسائل فرهنگی و اجتماعی هزینه می‌شود که بیش از هزار میلیارد تومان است. صنوف باید مطالبات خود را طرح کنند تا مدیریت شهری با درک صحیح و دقیق اقدامات حمایتی انجام شود.

سی‌و‌دومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا 14 اردیبهشت‌ماه در مصلی امام‌خمینی(رة) برپاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها