چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۵
آموزش راه‌های مجاب کردن دیگران در یک کتاب

کتاب «راز و رمز استدلال و مجاب کردن دیگران» فهرستی از انواع مخالفت‌ها و موانعی که با یا بدون حسن‌نیت، در تقابل با شما هستند و دفاع و حاضرجوابی برای خنثی کردن آن‌ها را می‌یابید؛ از زاویه حمله و جملات تاثیرگذار، تا ابزارهای مهیب ضد کنترل شدن در اختیار قرار می دهد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ کتاب «راز و رمز استدلال و مجاب کردن دیگران» نوشته اریک فرژر، انبوهی از ابزارهای موثر و قطعی برای اثبات نظر، رد استدلال دیگران و دوباره سرپاشدن در برابر کلیه مخاطبان در اختیار خواننده می‌گذارد و به کمک تکنیک‌ها و مثال‌های عینی و ملموس، در تشخیص انگیزه‌های پنهانی هر شخص به آن‌ها کمک می‌کند تا بدین ترتیب استدلال‌هایش را با هریک از آن‌ها تطبیق بدهد.

همچنین در این کتاب فهرستی از انواع مخالفت‌ها و موانعی که با یا بدون حسن‌نیت، در تقابل با شما هستند و دفاع و حاضرجوابی برای خنثی کردن آن‌ها را می‌یابید؛ از زاویه حمله و جملات تاثیرگذار، تا ابزارهای مهیب ضد کنترل شدن در اختیار قرار می دهد. درواقع کتاب می‌گوید رسیدن به اهدافتان و همراه کردن دیگری با دیدگاهتان مطمئنا به شما و باورهایتان بستگی دارد؛ اما مجاب کردن همان‌قدر به استدلال‌های شما بستگی دارد که به مخاطب شما. 

در پشت جلد کتاب نیز درباره مخاطبان هدف این اثر آمده است: «استدلال شما بی‌نظیر است با این حال همسرتان مجاب نمی‌شود. مدیر شما به نظرات شما گوش می‌دهد اما به آن‌ها عمل نمی‌کند. وقتی با فرزند نوجوانتان صحبت می‌کنید شانه‌هایش را بی‌اعتنا بالا می‌اندازد... پس این کتاب برای شماست.»

اریک فرژر معتقد است که استدلال کردن نوعی فن است، پس آموختنی است. از دید او روش، زاویه منتخب و کلمات نقش تعیین‌کننده‌ای در موفقیت شما دارند. او تاکید می‌کند که وقتی از مجاب کردن صحبت می‌کنیم، این چیزها به ذهن ما می‌رسد: تبلیغات تلویزیونی، بازرگانی و سیاسی. اما موفقیت آن‌ها بیشتر مدیون کارآمدی روش آن‌هاست تا استعداد بازیگری‌شان. بنابراین می‌توان این فنون را در زندگی روزمره نیز به کار برد. چیزی که در مورد رای‌دهندگان و مصرف‌کنندگان کالا جواب می‌دهد، در مورد همسر مبتلا به اختلال ادواری، نوجوان سرکش و مدیر قدرت‌طلب به همان خوبی عمل می‌کند.

او هچنین گریزی هم به چالش‌های اخلاقی در حوزه مجاب کردن و به اصطلاح اغنا می‌زند و می‌نویسد: «تکلیفمان را با اخلاقیات روشن می‌کنیم. برخی به ما خواهند گفت: «مجاب کردن همان کنترل کردن است، پس من زیر بار این کار نمی‌روم.» پاسخ ساده این است که آیا می‌خواهید دیگری کاری برایتان انجام دهد؟ بین به‌کارگیری زور علیه او یا زیرکی یکی را انتخاب کنید.  اما تفاوت تحت نفوذ قرار دادن با کنترل کردن چیست؟ در تحت نفوذ قرار دادن، منافع مشترک طرفین مدنظر است، درحالیکه کنترل کردن بر ضد منافع و خواست دیگری است.»

اریک فرژر متخصص بهینه‌سازی روابط با مشتری است. او تدابیر مربوط به استدلال و گفت‌وگوی شرکت‌ها با مشتریانشان، از طریق رسانه‌ها نوشتاری، دیجیتال و تلفن را بهبود می‌بخشد. او متخصص مدل‌سازی رفتاری است و برنامه «به من، از من بگویید» را برای شبکه فرانس‌اینتر ساخته است. او در تالیف کتاب‌های نیمرخ روانشناختی ارتباطی شما در انتشارات ایرول و رساله نهایی ابتذال در انتشارات مارابود و همچنین در پرسشنامه‌های رایانه‌ای تله تست و پردم که رفتارهای حرفه‌ای را در شرایط بررسی می‌کنند، نویسنده همکار بوده است.

کتاب «راز و رمز استدلال و مجاب کردن دیگران» نوشته اریک فرژر با ترجمه پیمان حسینی در ۱۹۱ صفحه و شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و به قیمت ۱۸۰۰۰ تومان از سوی انتشارات ققنوس منتشر شده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها