یکشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳
رئیس جدید اداره کتابخانه‌های عمومی مهدیشهر معرفی شد

عبدالعظیم عظیمی‌نژاد به عنوان رئیس جدید اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهدیشهر معرفی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، طی مراسمی که با حضور نورعلی غلامحسین نیا سماکوش، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان سعید دهقانلو، معاون اداره کل و جمعی از کتابداران برگزار شد، عبدالعظیم عظیمی‌نژاد به عنوان رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهدیشهر معرفی شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در این مراسم ضمن بیان اینکه گام برداشتن در راه ترویج فرهنگ مطالعه توفیق الهی است، گفت: باید اطلاعات افرادی که در کتابخانه‌ها مشغول فعالیت هستند، به روز باشد.

نورعلی غلامحسین نیا سماکوش کتابخانه‌ها را محیط فرهنگی دانست و افزود: باید برای جذب مخاطبان به کتابخانه‌ برنامه‌های متنوع فرهنگی برگزارشود.

در این مراسم از زحمات محمدرضا خرسندی رئیس سابق اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهدیشهر قدردانی و به عنوان مسئول حراست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان معرفی شد.

بر اساس این گزارش، پنجمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی مهدیشهر هم با محوریت تبیین برنامه‌های فرهنگی مرتبط با کتاب و کتابخوانی به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی جهت ارتقا شاخص عضو و امانت کتابخانه‌های عمومی در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.


در این جلسه، علیرضا آشوری معاون فرماندار شهرستان مهدیشهر با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه گفت: باید با استفاده از ظرفیت تمام دستگاه‌های اجرایی برای توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی و ارتقا سطح مطالعه در سطح شهرستان و آشنا کردن عموم مردم به ویژه نسل جوان به وقایع انقلاب اسلامی، دستاوردهای انقلاب اسلامی و آشنایی جوانان با کتاب‌های منتشر شده در این حوزه اقدامات لازم  انجام شود.

در ادامه سعید دهقانلو معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان نیز با اشاره به اینکه برای ترویج فرهنگ مطالعه به یک عزم همگانی نیاز داریم، عنوان کرد: مطالعه نه ‌تنها موجب افزایش آگاهی افراد می‌شود بلکه یکی از مهم‌ترین عوامل پیشرفت جامعه است که می‌توان با استفاده از ظرفیت جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی نسبت به تحقق این موضوع اهتمام ورزید.

در ادامه عبدالعظیم عظیمی‌نژاد رئیس جدید اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهدیشهر نیز با اشاره به فعالیت‌های متنوع فرهنگی کتابخانه‌های عمومی شهرستان گفت: به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برنامه‌های فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان برگزار می‌شود.

در خاتمه اعضای انجمن در زمینه‌های‌ برگزاری جمع‌خوانی کتاب و اجرای برنامه‌های فرهنگی مرتبط با کتاب‌های حوزه انقلاب اسلامی ایران به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، نصب المان‌های مربوط به کتاب در یکی از میدان‌های اصلی شهرهای مهدیشهر، شهمیرزاد و درجزین توسط شهرداری‌های سطح شهرستان و برنامه‌ریزی برای جذب مخاطبان به کتابخانه‌ها به بحث و تبادل نظر پرداختند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها