دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳
برخی ساختارهای آموزشی مانع تحول در علوم انسانی هستند

رئیس شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی گفت: برخی از ساختارهای آموزشی مانع پیشرفت تحول و ارتقاء در علوم انسانی هستند ولی فعلاً ما قصد نداریم این ساختارها را تغییر دهیم و این گام بعدی ما است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه ۱۵۶ شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست غلامعلی حدادعادل برگزار شد
 
حدادعادل در این جلسه گفت: برخی از ساختارهای آموزشی مانع پیشرفت تحول و ارتقاء در علوم انسانی هستند ولی فعلاً ما قصد نداریم این ساختارها را تغییر دهیم و این گام بعدی ما است.

سپس گزارشی از فعالیت‌های پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی توسط قبادی رئیس این پژوهشگاه ارائه شد. در این گزارش، با تشریح فعالیت‌های صورت گرفته در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در بخش‌های مختلف، شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی نیز مورد بررسی قرار گرفت.

ترویج فرهنگ نقد مبانی علوم انسانی، برگزاری نشست‌های علمی با حضور اندیشمندان علوم انسانی، معطوف بودن توان علمی پژوهشگاه به حل مشکلات جامعه و انتشار کتب مناسب در حوزه علوم انسانی، پژوهش‌های فرهنگی است.

در ادامه این گزارش اعلام شد «بازخوانی علوم انسانی» در چهلمین سالگرد علوم انسانی از اهم اقدامات این نهاد خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها