یکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵
کارگاه‌های آموزشی مدیریت نشر و کتابفروشی مدرن برگزار می‌شود

محمدرضا سالکی گفت: کارگاه‌های آموزشی مدیریت نشر و کتابفروشی مدرن با همکاری اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران و نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت 13 تا 15 آبان برگزار می‌شود.

محمدرضا سالکی؛ رئیس کمیسیون آموزش اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، برگزاری کارگاه‌های آموزشی مدیریت نشر و کتابفروشی مدرن با هدف ارتقای دانش و ایجاد مهارت در زمینه نشر و کتابفروشی، همچنین به‌روز‌رسانی موسسات انتشاراتی و کتابفروشی‌ها پیش‌بینی شده است.
 
وی افزود: این کارگاه‌ها توسط اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران و با مشارکت نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت برگزار و با حضور سه تن از متخصصان آلمانیِ مدیریت نشر و فروش کتاب برپا خواهد شد.
 
سالکی با بیان اینکه این دوره در سه روز پیش‌بینی شده است، عنوان کرد: شرکت‌کنندگان در این کارگاه‌های آموزشی سه‌روزه علاوه بر آموختن تکنیک‌های مدیریتی مدرن نشر و فروش کتاب، علاوه بر دیدار و گفتگو با کارشناسان آلمانی، از شیوه‌های ارتباط مؤثر برای تبدیل بنگاه خود به کسب و کار موفق آگاه خواهند شد.


 
وی با اشاره به سرفصل‌های آموزشی این کارگاه‌ها، توضیح داد: مطالب و سرفصل‌های آموزشی این کارگاه برای مدیریت راهبردی و استراتژیک یک سازمان انتشاراتی و کتابفروشی است که قصد دارد در سطح جهانی کار کند و تعاملات بین‌المللی داشته باشد، بسیار کاربردی است.
 
سالکی همچنین با اشاره به کارگاه مدیریت نشر، گفت: سرفصل‌های این کارگاه در حوزه نشر شامل مخاطب‌یابی، مولف‌یابی، چگونگی انتخاب کتاب توسط ناشر، فروش و بازاریابی، روابط عمومی نشر، کپی‌رایت و قیمت ثابت کتاب می‌شود.
 
وی تاکید کرد: در حوزه نشر یکی از مهمترین کارها بحث تالیف است که متاسفانه در کشور ما نگاه ساده‌ای به آن می‌شود، تالیفی که بتواند در عرصه‌های جهانی حضور داشته باشد و ایجاد یک واحد تالیف متفاوت از جمله دستاوردهای ناشران خواهد بود.
 
سالکی با بیان اینکه بازاریابی و اطلاعرسانی نیز در مدیریت نشر اهمیت ویژه‌ای دارد، گفت: این موضوع اهمیت دارد که ناشر ویژگی‌های کتاب خود را بشناند و بداند چگونه اثرش را معرفی کرده و در این مسیر از چه ابزاری استفاده کند.
 
رئیس کمیسیون آموزش اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران همچنین درباره کارگاه کتابفروشی مدرن نیز گفت: در این بخش نیز به مخاطبان نحوه مدیریت کتابفروشی‌های مدرن آموزش داده میشود، اینکه کتابفروشان چه استراتژی باید اتخاذ کنند تا مخاطبانشان را جذب کرده، حفظ و نگهداری کنند و توسعه دهند.

وی یادآورشد: مطالبی درباره نحوه چیدمان، ویترین‌آرایی و روش‌های مختلفی که یک کتابفروشی می‌تواند مخاطب را به سمت خود جذب کند نیز از دیگر مباحث این کارگاه به شمار می‌آید.

سالکی همچنین درباره مدرس‌های این کارگاه‌ها توضیح داد: نیکی ترون؛ مدیر پروژه‌های بین‌المللی نمایشگاه کتاب فرانکفورت، آیریس هانشید؛ رئیس انجمن کتابفروشان آلمان و سیو بابلیتز؛ مدیر برنامه‌ریزی و استراتژی انتشارات فیشر آلمان
 
وی با بیان  اینکه هزینه این دوره 500 هزار تومان است، گفت: این مبلغ برای اعضای اتحادیه و ناشران و کتابفروشان استانیا 400 هزار تومان پیش‌بینی شده  ظرفیت 35 تا 40 نفر است.
 
این کارگاه‌های آموزشی 13 تا 15 آبان  (صبح و عصر) در محل سابق اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران برگزار و به شرکت‌کنندگان گواهینامه حضور اعطا می‌شود. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها