یکشنبه ۷ مهر ۱۳۸۷ - ۱۵:۲۵
ماندگاري گردشگري ايران با معرفي آثار و كتاب‌هاي برتر

نخستين‌جشنواره برترين‌هاي گردشگري ايران با استقبال مسوولان و علاقه‌مندان ميراث فرهنگي مواجه شده است. البته ماندگاري اين كار عظيم در گرو معرفي آثار برتر، تأليف و ترجمه است._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، رئيس شوراي سياست‌گذاري نخستين جشنواره برترين‌هاي گردشگري ايران در نشست خبري اي كه صبح ‌امروز در مركز همايش‌هاي وزارت كشور برگزار شد، گفت: با معرفي آثار برتر در اين جشنواره كه براي نخستين‌بار در كشور برگزار مي‌شود، مي‌توانيم كيفيت كارهاي حوزه گردشگري را افزايش دهيم. 

جهانبخش خانجاني يادآور شد: انتخاب آثار و كتاب‌هاي برتر گردشگري در چارچوب نخستين جشنواره آثار برتر صنعت گردشگري ايران مانند تمامي همايش‌ها‌ و جشنواره‌ها با هدف ايجاد رقابت سالم و انگيزه مضاعف بين کارکنان انجام مي‌شود.

وي خاطرنشان كرد:  اين كهن مرز و بوم نيازمند تحول و تحرك است و پيشينيان ما و كساني كه پيش از اين در اين مرز و بوم مي‌زيستند، آثار گران‌بها و فاخري براي ما به ميراث گذاشته‌اند. البته امروزه بسنده كردن به شكوه و جلال پيشنيان، مشكلي از تاريخ ما حل نخواهد كرد.

وي افزود: امروزه وقتي از تاريخ هگمتانه و تاريخ پرشكوه هخامنشيان سخن مي‌گوييم و پاي در مرودشت مي‌گذاريم و به پارسه مي‌رسيم، جز جلال و عظمت چيزي نمي‌بينيم يا هنگامي كه به شيراز و اصفهان قدم مي‌گذاريم و معماري اسلامي را نظاره مي‌كنيم، مساجد باشكوهي را مي‌بينيم كه عشق و زيبايي در آن به روشني هويداست.

خانجاني يادآور شد: بايد درك كنيم كه اين بناهاي كهن به آساني به دست نيامده است و بايد با تأمل، انديشه و درايت به آن نگريست و براي پابرجا ماندن آن كوشيد. 

خانجاني خاطرنشان كرد: حوزه گردشگري نيازمند تحول است و بخش خصوصي نيز تلاش‌هاي گسترده‌اي را در اين زمينه انجام داده است.

وي افزود: سرستون‌هاي بستر تخت‌جمشيد، كاخ آپاداناي شوش و ساير ميراث گرانقدر، به ما مي‌آموزند كه پيشنيان براي پسينيان تلاش و كوشش كرده‌اند و امروزه بايد اين ميراث گرانقدر را پاس بداريم و بر جهانيان عرضه كنيم تا آناني كه پس از ما مي‌آيند، به ما آفرين گويند نه اينكه ما را مورد سرزنش قرار دهند.

رئيس شوراي سياست‌گذاري نخستين جشنواره برترين‌هاي گردشگري ايران خاطرنشان كرد: امروز راهي جز نماياندن ايران به جهانيان نداريم و اين راه براي كساني كه بخواهند در توسعه گردشگري و جهانگردي گام بر‌دارند، بسيار مطلوب است.

وي همچنين به تلاش‌هاي فيلمنامه‌نويسي و كارگرداني علي حاتمي در اين زمينه اشاره كرد و گفت: در اين جشنواره از تلاش‌هاي روانشاد علي حاتمي براي ارائه تصويري ماندگار از ايران‌زمين و ساخت فيلم‌هاي سينمايي فاخر در زمينه هويت و فرهنگ ايراني نظير مجموعه هزار دستان، مادر، کمال‌الملک، دلشدگان و نمايش بافت تاريخي و سنتي ايران، تهران قديم و همچنين عرضه لباس‌ها و موسيقي سنتي ايراني در اين آثار تجليل و تقدير خواهد شد.

نخستين جشنواره آثار برتر صنعت گردشگري ايران از 14 تا 16 مهرماه در مرکز همايش‌هاي وزارت کشور در چهار گروه مرتبط با حوزه گردشگري برگزار و آثار و كتاب‌هاي برتر در اين حوزه معرفي مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط