پنجشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹
​سیدمحمدباقر کتابی از مفسران نهج‌البلاغه و مثنوی درگذشت

سیدمحمدباقر کتابی، مفسر نهج‌البلاغه و از اساتید دانشگاه اصفهان درگذشت.

علی‌اصغر باباصفری، استاد دانشگاه اصفهان، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) خبر درگذشت سیدمحمدباقر کتابی، مفسر نهج‌البلاغه، مفسر مثنوی و از اساتید دانشگاه اصفهان را تایید کرد و گفت: مدتی بود که حال استاد مساعد نبود و به دلیل کهولت سن و تب مداوم حدود دو-سه هفته‌ای در بیمارستان خورشید اصفهان بستری بود تا اینکه چند روز قبل به کما رفت و صبح امروز، پنجشنبه (23 فروردین‌ماه 1397) درگذشت.
 
سیدمحمدباقر کتابی، در سال 1341 قمری مطابق با 1302 شمسی در اصفهان متولد شد. وی دارای مدرک دکترای الهیات و عرفان و فلسفه اسلامی و تحصیلات حوزوی در سطح عالی و شاگرد اساتید برجسته‌ای مانند محمد مهریار، میرزا ابوالفضل همائی، حاج رحیم ارباب، حاج میرزا علی آقا شیرزای، آیت‌الله حاج شیخ مهدی نجفی، آیت الله حسین خادمی و آیت الله طیّب بود.

ازجمله تألیفات این استاد دانشگاه می‌توان به «رجال اصفهان در علم و عرفان و ادب و هنر»، «مقدمه بر کتاب (وحدت وجود) تألیف مرحوم استاد فضل الله ضیاء نور» و .... اشاره کرد.

تدریس در دانشگاه اصفهان و دانشگاه صنعتی، اشتغال در امور قضایی، تدریس در آموزش و پرورش و عضویت در انجمن آثار و مفاخر اصفهان ازجمله فعالیت‌های زنده‌یاد کتابی است.

مراسم تشییع پیکر زنده‌یاد سیدمحمدباقر کتابی، صبح جمعه(24 فروردین 1397) از مقابل منزل آن مرحوم واقع در اصفهان، بلوار ملت، کوچه گنجعلی برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها