شنبه ۴ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
طرح‌های تخفیف فصلی کتاب نیاز به تبلیغ ندارد

کاوه کیاییان با اشاره به مفید بودن طرح‌های تخفیفی خانه کتاب گفت: این طرح اقدام مثبتی است که از سوی خانه کتاب به نفع مردم کتابخوان در هر فصل انجام می‌گیرد و افراد با صرف هزینه کمتر می‌توانند کتاب‌های بیشتری از کتابفروشی‌ها تهیه کنند.

کاوه کیائیان، مدیر بخش فروش نشر چشمه در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره طرح‌های فصلی خانه کتاب گفت: طرح‌های تخفیفی خانه کتاب که هر فصل برگزار می‌شود، کمک شایانی به افراد کتابخوان در تهیه کتاب می‌کند.

وی افزود: افراد با استفاده از این طرح‌ها می‌توانند کتاب‌های بیشتری در طول سال با صرف هزینه کمتری تهیه کنند؛ همچنین مزایای بیشتری نسبت به بن‌های الکتریکی و کاغذی دارد.

مدیر بخش فروش نشر چشمه درباره معایب طرح‌های تخفیفی خانه کتاب گفت: ایرادی که این طرح‌های تخفیفی دارد منظم بودن آن است؛ یعنی اینکه مردم با دانستن زمان این طرح‌ها در مواقعی که طرح نیست، کتاب نمی‌خرند و منتظر شروع این طرح هستند تا به تهیه کتاب بپردازند. این مساله باعث ایجاد رکود در سایر ایام سال می‌شود.

کیائیان ضمن انتقاد از کند بودن روند ثبت کتاب در طرح‌های تخفیفی تاکید کرد: برای ثبت هر کتاب باید پروسه طولانی مدتی را صرف کرد و در زمان‌های خاص و پرترافیک اینترنتی این فرایند دردسرهای زیادی دارد.

وی درباره تغییرات لازم در این طرح‌ها افزود: ترجیح من این است که طرح کوتاه مدت باشد چراکه هر سال معمولا با استقبال خوبی مواجه می‌شویم و با کوتاه مدت شدن این طرح‌ها چنانچه شاهد استقبال بیشتری هم باشیم.

کیائیان گفت: برای تبلیغ طرح‌های عیدانه فعالیت چندانی انجام نمی‌دهیم چراکه افراد کتابخوان می‌دانند این طرح‌ها چه زمانی شروع می‌شود و نیازی به تبلیغات احساس نشده است، ضمن اینکه تبلیغات گسترده‌ای از سوی خانه کتاب برای اطلاع‌رسانی انجام شده است.

وی در پاسخ به پرسش اینکه آیا شما به عنوان یک ناشر برجسته اعتقادی به تداوم این طرح‌ها با همین روند در طول سال‌ها دارید یا خیر، گفت: اگر بخواهم به عنوان ناشر پاسخ دهم نظر مثبتی به تداوم و داشتن مزایای بیشتر این طرح‌ها دارم اما از دید یک کتابفروش که بخواهم نظر خود را بگویم رضایت چندانی ندارم.

وی افزود: از نظر من این طرح کمی سفید و سیاه است؛ از طرفی به افراد کتابخوان در تهیه کتاب کمک می‌کند و از طرف دیگر منظم بودن و قابل پیش‌بینی بودن آن چندان به سود کتابفروشان نیست چراکه افراد در همان زمان مقرر برای تهیه کتاب به کتابفروشی‌ها مراجعه می‌کنند. درواقع هر تخفیف منظمی این آسیب را دارد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها