دوشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۱:۲۶
نگارش فیلمنامه "میرعماد" آغاز شد

محمدعلي حسين‌نژاد نگارش فيلمنامه "ميرعماد" را براساس زندگي خوشنويس معروف دوره صفوي در مركز سيمافيلم آغاز كرد./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، "محمدعلی حسين نژاد" نويسنده فیلمنامه "ميرعماد" با اشاره به نگارش اين اثر گفت: پس از انجام تحقيقات و رجوع به منابع مکتوب، خلاصه قسمت هاي سيزده گانه این اثر را آماده كرده ايم كه در حال حاضر،  براي بررسي و تأييد، تحويل سيما فيلم شده است.
 
وي درباره تحقيقات اين پروژه اظهار داشت: تحقيقات را بر پايه سه محور تاريخي ـ اجتماعي، شخصيت شناسي و مختصات هنري و خوشنويسي ميرعماد انجام داده ايم.

این نویسنده یادآورشد: تحقيقات از طريق مطالعات كتابخانه اي و گفت وگو با هنرمندان بزرگ اين عرصه و كساني كه با هنر خوشنويسي آشنا بوده‌اند، صورت گرفته است.
 
نويسنده فيلمنامه "ميرعماد" در رابطه با چگونگي نگارش این اثر تصریح کرد: با آماده شدن خلاصه قسمت ها، تيم نگارش كار خود را آغاز خواهد كرد. نويسندگان اين تيم در خصوص پرداخت قصه، ديالوگ نويسي و تكميل فيلمنامه فعاليت مي كنند.
 
ميرعماد در قزوين متولد شد و پس از آشنايي با هنر به تبريز رفت. در آنجا نزد استادان اهل فن، خوشنويسي را تكميل كرد. بعد از آن نيز به عثماني رفت و از طريق اين كشور به زيارت عتبات عاليات نائل آمده و سپس به مكه عزيمت كرد.

ميرعماد در نهايت به دربار صفوي راه پيدا كرده و نوشتن خط و مكتب‌داري را ادامه داد؛ تا اين كه با بروز اختلافاتي با شاه عباس صفوي در اصفهان به قتل رسيد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط