امیرمسعود شهرامنیا؛ رئیس نمایشگاه کالاهای فرهنگی گفت: در حوزه محصولات فرهنگی ایرانی باید شاهد تکثر وتنوع تولید کنندگان باشیم تا مردم تشویق و ترغیب به خرید کالای فرهنگی ایرانی شوند.
وی ادامه داد: این نمایشگاه شامل بخشهای مختلف از جمله بخش پژوهش، نوشت افزار، اسباب بازی، کتاب اسباببازی و هدایای فرهنگی است که امسال 120 شرکت کننده حضور دارند.
شهرامنیا با اشاره به اینکه امسال حدود 5 هزار متر مربع برای نمایشگاه اختصاص یافته، خاطر نشان کرد: امسال در بخش نمایشگاهی هم کالاها نمایش داده و هم به رقابت میپردازند همچنین بخش فروش را نیز داریم که غرفههای نمایشگاهی امکان فروش کالاها را دارند.
وی افزود: سال گذشته بخش فروش را نداشتیم امسال با قرار دادن این بخش امیدواریم که بتوانیم شروع خوبی داشته باشیم و بتوانیم به خوبی تشویق به فرهنگسازی کنیم و مردم آرام آرام به سمت کالاهای فرهنگی جلب شوند.
رئیس نمایشگاه کالاهای فرهنگی ادامه داد: تولیدکنندگان باید در حوزه محصولات فرهنگی ایرانی تنوع و تکثر داشته و کیفیت آثارشان را بیشتر کنند تا بازار داخلی را رونق بخشند.
شهرامنیا با اشاره به نقش رسانهها در ترغیب به خرید کالاهای فرهنگی ایرانی گفت: نقش رسانهها در فرهنگسازی، ترغیب مردم، آشناسازی و علاقه مندی به خرید کالاهای فرهنگی ایرانی میتواند بسیار مثمر ثمر باشد اما این نقش خیلی کمرنگ است و رسانهها کمتر این الگو را مورد توجه قرار دادهاند ولی امسال خوشبختانه در رسانه ملی این توجه کمی بیشتر شده است.
سومین نمایشگاه و جشنواره کالاهای فرهنگی با الگوی ایرانی اسلمی از 13 تا 17 دی ماه در بوستان گفتگو برپا است که به تولیدکنندگان برتر جایزهای تحت عنوان فیروزه اهدا میشود.
نظر شما