یکشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۳:۳۵
نياز كتابخانه‌هاي آذربايجان غربي به آثار دفاع مقدس تامين مي‌شود

با همكاري بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس تا پايان شهريورماه 7000 نسخه كتاب با موضوع دفاع مقدس به قفسه‌ كتابخانه‌هاي آذربايجان غربي راه مي‌يابد.\

علي فيروز، مديركل امور كتابخانه‌هاي آذربايجان غربي با بيان اين مطلب به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) گفت: براي مشخص شدن و هدايت آسان تر مراجعان به آثار دفاع مقدس، در كنار بخش دفاع مقدس تابلوها و وسايلي چون قمقمه و پلاك شهدا را قرار مي‌دهيم. 

وي افزود: اكنون در حال تجهيز كتابخانه‌ها به منابع سمعي و بصري هستيم كه تا پايان ماه مبارك رمضان تمام كتابخانه‌هاي عمومي آذربايجان غربي به 200 عنوان لوح فشرده و نرم‌افزار در حوزه‌هاي آموزشي، مرجع و نيز فيلم‌ها و انيميشن‌هاي مختلف مجهز مي‌شوند.

وي با تاكيد بر اين‌كه در سه سال اخير تحولات مثبتي در كتابخانه‌‌هاي عمومي استان به‌وجود آمده‌ است،‌ اشاره كرد: در اين مدت تمام كتابخانه‌ها در حد مطلوب به تجهيزات رايانه‌اي مجهز شده‌اند. کار ورود اطلاعات به رایانه در کتابخانه‌ها به اتمام رسیده و تمام خدمات، رايانه‌اي انجام مي‌شود.

فيروز ادامه داد: فهرست کتاب‌ها از طریق اینترنت قابل دسترسی است و علاقه‌مندان بدون مراجعه به کتابخانه از طریق رایانه‌های شخصی می‌توانند منابع مورد نیازشان را جست‌وجو كنند.

اين مسوول با بيان اين مطلب كه تا پايان سال 1388، فضاي داخلي كتابخانه‌هاي استان براي گنجايش يك ميليون نسخه كتاب افزايش مي‌يابد، ادامه داد: تامين كتاب‌هاي هر شهرستان بر اساس  نيازسنجي از كتابخانه‌ها و موقعيت جغرافيايي و فرهنگي آن شهر انجام مي‌شود. 

وي گفت: امسال يك بخش صحافي براي نوسازي كتاب‌هاي فرسوده كتابخانه‌هاي استان ايجاد خواهد شد. همچنين تا پايان سال 1388، مكاني مناسب براي نگهداري كتاب‌هاي خطي و چاپ سنگي راه‌اندازي مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها