سایت رایترزدایجست در گزارشی مهمترین هدف نویسندگان جوان را انتشار مطالبشان عنوان میکند و مینویسد همه نویسندههای جوان به هر سبک و سلیقهای در یک چیز مشترک هستند...
به عبارت صحیحتر، نویسندههای جوان باید قبل از هرچیز بتوانند مطلب خود را چاپ کنند تا نظرات و نوشتههای خود را به گوش مخاطب خود برسانند.
سایت رایترزدایجست، دقیقاً با هدف همین یعنی نشر آثار نویسندگان تازهکار راهاندازی شده است و در گزارشهای متعدد خود راهکارها و مشاورههای کاربردی برای پیشرفت نویسندگان جوان ارائه میکند.
این سایت در گزارشی مهمترین هدف نویسندگان جوان را انتشار مطالبشان عنوان میکند و مینویسد همه نویسندههای جوان به هر سبک و سلیقهای در یک چیز مشترک هستند و آن چیز به اشتراک گذاشتن نوشتههایشان با دیگران است. پس بهتر است به این سه نکته توجه کنند:
1. شما گزینهها و انتخابهای متعددی دارید
در زمانهای گذشته مردم تنها میتوانستند مطالب خود را روی کاغذ چاپ کنند، از اینرو، به اشتراک گذاشتن مطالب با دیگران هزینه زیادی داشت. امروزه این هزینهها با پیشرفت تکنولوژی بسیار کاهش یافته و در بعضی موارد به صفر رسیده است. یکی از گزینههای قابل دسترس برای نویسندههای کمتر شناختهشده استفاده از ناشران مستقل و ابزارهای دیجیتالی است. شما ابتدا باید قدرت نویسندگی خود را به چند نفر ثابت کنید و بعد از آن است که ناشران برای خرید نوشتههایتان به سراغتان خواهند آمد. وقتی قرار است ناشران حرفهای مطالب شما را نشر دهند، باید بدانید که قبل از آن نیاز به مشاوره با یک ویراستار حرفهای، طراح جلد کتاب و مسائل مربوط به بازاریابی و مخاطبشناسی دارید. همه این عوامل در استقلال نویسندهها در نشر مطالبشان مفید واقع خواهد شد.
2. همیشه یک کتاب خوب را با جلد خوب آن میشناسند
درست است که همیشه کتابهایی که داستان و قدرت قلم خوبی دارند در نهایت خواننده را جذب میکند اما نباید از طراحی جلد و رنگ و لعاب نیز غافل شد. در نگاه اول همیشه جلد کتاب است که مخاطبان را جذب کرده و بعد محتوا است که کار را ادامه میدهد. در حقیقت جلد کتاب شما وعدهای برای محتوای آن محسوب میشود و اگر همخوانی داشته باشد به طور حتم مخاطب شما برای خواندن مطالب بعدی شما مراجعه خواهد کرد. خلاقیت در طراحی ظاهر کتاب در کنار محتوای غنی به موفقیت نویسنده کمک زیادی خواهد کرد.
3. دسترسی را محدود نکنید
اگر خوانندهای بخواهد کتاب شما را مطالعه کند، کتابتان باید به سادگی در دسترس او قرار داشته باشد. یعنی اینکه قبل از خواندن باید کتاب به دست مشتری برسد. در دنیای امروز کتابها در نسخههای چاپی و الکترونیک منتشر میشوند تا میزان دسترسی به نوشتهها افزایش پیدا کند. یعنی اگر بخواهید مخاطبان بیشتری را جذب کنید باید کتاب را در فرمتهای مختلف منتشر کنید، حتی سعی کنید نسخههای صوتی را نیز فراموش نکنید. البته تهیه این نسخهها برای نویسندگان تازهکار مشکل است، ولی سعیتان را بکنید.
نظر شما