یکشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۰:۵۲
عرصه چاپ، ظرفيت‌هاي نامكشوف بسياري دارد

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در مراسم اختتاميه هشتمين جشنواره صنعت چاپ با اشاره به موفقيت‌هاي بسيار خوب صنعتگران ايراني در اين عرصه‌ گفت: هر چند تاكنون پيشرفت‌هاي خوبي در حوزه صنعت چاپ و بسته‌بندي كشور داشته‌ايم، اما هنوز ظرفيت‌هاي نامكشوف بسياري در اين حوزه پيش روي ماست./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، محمد حسين صفارهرندي، شب گذشته در جمع فعالان و دست‌اندركاران صنعت چاپ با بيان اين مطلب اظهار داشت: اين ظرفيت‌ها بايد با توجه به قدر و منزلت ايران اسلامي، ظرفيت نيروي انساني موجود در كشور، همچنين نگاه جهاني كه متوجه كشور است، توسط فعالان عرصه چاپ شناسايي و متناسب با شان و جايگاه نظام عرضه شود.

وي ادامه داد: در اين زمينه فعالان چاپ، تلاش خود را براي رسيدن به جايگاهي كه در سال 1404 هدف‌گيري شده است، انجام مي‌دهند. 

صفارهرندي گفت: بايد به ظرفيت‌هاي پيشرفت خود بينديشيم و بدانيم كه اگر قرار است در آينده كشور توليدكننده معرفت و دانش باشيم، يكي از اصلي‌ترين ابزار آن چاپ است. 

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي از صنعت چاپ و بسته‌بندي به عنوان يكي از منابع الهام‌بخشي در زمينه ايران پيشرفته و آباد نام برد و افزود: در اين زمينه بايد به‌گونه‌اي تلاش كنيم كه در سال‌هاي نه چندان دور از جمله كشورهاي صادركنده محصولات چاپي در منطقه باشيم. 

وي با بيان اينكه براي رسيدن به اين جايگاه بايد اسباب آن را فراهم كنيم، اظهار داشت: با توجه به قدمت يكصد ساله صنعت چاپ در ايران و مسير پيش‌رو، هنوز در ابتداي راه هستيم و براي مهيا شدن در اين زمينه، همكاران معاونت فرهنگي وزارت ارشاد و فعالان چاپ و هنرمندان اين عرصه، همگي بايد تلاش خود را بكار گيرند.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي همچنين از ايجاد شهرك‌هاي چاپ به عنوان نخستين گام در زمينه دستيابي به اين جايگاه رفيع نام برد و عنوان كرد: تصويري كه من در ابتدا از تجميع امكانات چاپي داشتم، به صورت يك دهكده چاپ بود، زيرا عنوان شهرك چاپ با توجه به اينكه اين صنعت با ظرائف و لطائف همراه است، با تعريف زمخت شهرك همگون نيست و بوي صنعت‌زدگي مفرط دارد.

صفارهرندي گام بعدي در زمينه پيشرفت صنعت چاپ را دريافت تسهيلات بانكي دانست و گفت: دريافت تسهيلات بانكي از ديگر مواردي است كه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در اين زمينه وظايفي را به عهده دارد.

وي به ذوق سرشار و استعداد تبلور يافته فعالان عرصه چاپ براي نوآوري در اين عرصه اشاره كرد و اظهار داشت: فعاليت هنرمندان اين عرصه بايد به‌گونه‌اي باشد كه با هنر خود، چشم بيروني‌ها را خيره كنند.

مراسم اختتاميه هشتمين جشنواره صنعت چاپ، شب گذشته در مدرسه امام خميني(ره) شهر قم با حضور مسوولان و صنعتگران حوزه چاپ برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط