پنجشنبه ۷ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۲:۴۶
نقش برجسته بخش خصوصی در پيشبرد صنعت چاپ

بخش خصوصی نقش برجسته‌ای در صنعت چاپ دارد که متناسب با اختیارات، به صورت تخصصی این صنعت را به پیش برده است.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، رضا رضایی، عضو اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران، در گفت‌و‌گو با ستاد خبری هشتمین جشنواره صنعت چاپ با بیان این مطلب و اینکه اختیارات و بودجه دولت برای صنعت چاپ محدود است، اضافه کرد: اين اختیارات و توان مالی محدود نمی‌تواند برای صنعت چاپ کارساز باشد.

وی تصریح کرد: داشتن چاپخانه‌دار قوی و صادرکننده قوی، معیار مناسبی برای به دست آوردن موفقیت در این صنعت نیست، زيرا این صنعت برای به دست آوردن موفقیت به قوانین و مقرراتی نياز دارد که تسهیل‌کننده صادرات و تغییر نگرش از واردات به صادرات است.

رضایی ادامه داد: اين كار زماني عملي مي‌شود كه تغییر نگرش ایجاد شود و برخی از دستگاه‌ها به خصوص بانک‌ها، موانع را برطرف و برنامه‌های خود را براي حمایت از صادرات هدفمند کنند.

رضایی افزود: هنگامی که مدرن‌ترین امکانات چاپ را دراختیار داشته باشید و شرایط علمی و کاربردی آن خدمات نيز در کشور فراهم باشد، طبیعتا هر بازاری را می توان تصاحب کرد.

رضایی تاکید کرد: در كار تجارت، کیفیت و قیمت کالا نقش برجسته‌ای دارد و اگر در این دو مقوله موفق عمل شود، کالا بازار تمام دنیا را در اختیار مي‌گیرد.

رئیس اتحادیه صادر کنندگان صنعت چاپ یادآور شد: در بسیاری از بخش‌های صنعت چاپ کشور بودجه خوبی در نظر گرفته شده است، اما باید بودجه ویژه‌ای از سوی دولت به تمام ارکان صنعت چاپ تخصیص یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط