پنجشنبه ۷ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۹:۳۱
ارائه 105 كتاب تخصصي در نمايشگاه چاپ

در نخستين نمايشگاه كتاب تخصصي چاپ، 105 عنوان كتاب با موضوع چاپ به دو زبان فارسي و لاتين در معرض ديد عموم قرار دارد.\

تهمينه سليمي، مسوول برگزاري اين نمايشگاه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با اعلام اين خبر اظهار داشت: اين نمايشگاه با هدف شناسايي كتاب‌هاي تخصصي در زمينه چاپ و مواد مصرفي آن، همچنين معرفي مجلات داخلي و خارجي اين حوزه در حال برگزاري است.

وي  با اشاره به منابع محدود مكتوب در زمينه چاپ گفت: آنچه كه در زمينه پيشرفت و توسعه صنعت چاپ كمتر به آن پرداخته شده، تاليف و ترجمه كتاب است، در حالي كه اين موضوع يك ضرورت به حساب مي‌آيد.

سليمي افزود: در اين نمايشگاه، قصد داريم علاوه بر معرفي آثار به دست‌اندركاران و دانشجويان رشته چاپ، زمينه‌هاي لازم براي تاليف و ترجمه كتاب‌هاي تخصصي به منظور پيشرفت و گسترش علوم چاپ را فراهم ‌كنيم.

وي برگزاري نمايشگاه تخصصي را يكي از راه‌هاي پيشرفت صنعت چاپ معرفي كرد و ادامه داد: ارائه 67 جلد كتاب به زبان انگليسي و 21 عنوان كتاب به زبان فارسي، حاصل تلاش چند ماهه دست‌اندركاران اين نمايشگاه است.

مسوول نخستين نمايشگاه كتاب تخصصي چاپ، با اشاره به اينكه كتاب‌هاي زبان فارسي، اغلب ترجمه و  گردآوري است، گفت: نياز به تاليف در حوزه چاپ ضرورتي محسوس است كه دانش‌پژوهان و فعالان اين حوزه بايد در اين زمينه بيش از پيش فعال‌‌ و پويا باشند.

سليمي همچنين از نمايش 17 جلد كتاب نفيس در اين نمايشگاه خبر داد و افزود:‌ اين كتاب‌ها همگي چاپ قديم هستند كه به منظور مقايسه پيشرفت صنعت چاپ ايران از گذشته تاكنون و معرفي انواع مختلف چاپ، در معرض ديد عموم قرار داده شده است.

وي با بيان اينكه بخش فروش نيز در اين نمايشگاه فعال است، يادآور شد: كتاب‌هاي فارسي زبان اين نمايشگاه به صورت مستقيم فروخته مي‌شود و كتاب‌هاي انگليسي نيز پس از دريافت سفارش، براي متقاضيان ارسال خواهد شد.

نخستين نمايشگاه كتاب تخصصي چاپ، ششم تا هشتم شهريور ماه جاري از ساعت 9 صبح تا 20 در مركز جامع علمي و كاربردي شماره 5 واقع در خيابان امام خميني(ره)، بعد از ميدان حسن‌آباد، خيابان ميردامادي، شماره 5، مركز آموزش صنعت چاپ برپا است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط