سه‌شنبه ۵ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۶:۴۹
بخش خصوصي توان رقابت با بخش دولتي را ندارد

بخش بزرگي از صنعت چاپ زیر سایه دولت است و بخش‌های دیگر که مربوط به بخش خصوصی اند، توان رقابت با بخش دولتی را ندارند./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، جواد جوادی، مدیر سرمایه‌گذاری بانک کارآفرین در گفت‌و‌گو با ستاد خبری هشتمین جشنواره صنعت چاپ با بیان این مطلب افزود: به همين دليل به طور طبیعی سرمایه و منابع مالی در این صنعت خود به خود به سمت بخش دولتی سرازیر می‌شود. 
 
وي ادامه داد: یکی از دلایل کم توجهی ومظلوم واقع شدن صنعت چاپ، سایه سنگین دولت بر سر این صنعت است.

وی افزود: براي بانک‌ها به عنوان تامین‌کننده منابع مالی، تفاوتی نمی‌کند که کدام بخش یا چه کسی متقاضی تسهیلات و منابع است و تنها نکته مهم، بازگشت سرمایه و استفاده منابع در جای مناسب است. بنابراین اگر بانک‌ها حضور پررنگی در صنعت چاپ ندارند یا به‌طور صحیح از بخش خصوصی حمایت نمی‌کنند، به پس‌زمینه این صنعت باز می‌گردد.

جوادی خاطر نشان کرد: بانک‌های خصوصی از گردش سرمایه و ارائه تسهیلات در این صنعت ترسي ندارند، اما منابع بانک‌های خصوصی در اين زمينه بسیار محدود است و بخش خصوصی استفاده کننده از تسهیلات نيز توان کافی برای بازدهی تسهیلات را ندارد.

مدیر سرمایه گذاری بانک کارآفرین یاد آور شد: با توجه به اینکه ماشین‌های صنایع چاپ بسیار گران قیمت و پرهزینه اند، متقاضیان برای دريافت تسهیلات در این صنعت باید طرح توجیهی کامل و روشنی از طرح خود داشته باشند. ضمن آنکه بیشترین تسهیلات که به این صنعت اعطا می‌شود، باید تسهیلات ارزی باشد که کانال واسطه ارائه این تسهیلات به طور حتم دولت خواهد بود.

وی افزود: متاسفانه دولتی بودن اقتصاد و سایه یارانه دولتی که بر سر همه اقتصاد سنگینی می‌کند، صنعت چاپ را نیز زیر سایه خود گرفته است و دولت از بخش خصوصی این صنعت حمایت كافي نمی‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط