کتاب «چگونه یک برنامه بازاریابی بنویسیم(نمونه کاربردی مایکروسافت آفیس)» با آموزش گامبهگام موارد کاربردی و جداول مربوطه، مدل خوبی برای نگارش برنامه بازاریابی خواهد بود.
برنامه بازاریابی یک برنامه جامع تبلیغاتی است که به اجرای استراتژی بازاریابی شرکت کمک میکند. معمولاً در یک واحد کسب و کار یا سطح محصول، برنامهها به تغییر مفهوم یک محصول یا خدمت و برآورد درست نیاز مشتریان بازار هدف و دستیابی به انتظارات فروش شرکت، سهم بازار و این قبیل موارد کمک میکند. برنامه دقیقاً عنوان میکند که شرکت چه کارهایی برای عرضه محصولات و پشتیبانی از محصولات قدیمی را انجام خواهد داد. برنامه، زمانبندی فروشها و فعالیتهای پیشبردی، تمایلات قیمتگذاری، و تلاشهای مربوط به توزیع کالا را نشان میدهد. چگونگی کنترل برنامه و همچنین اندازهگیری نتایج، قسمتی از برنامه است. با برنامهها به طور محرمانه رفتار میشود تا هیچ رقیبی از جزئیات آنها استفاده نکند.
سالانه هزاران دانشجو از مراکز علمی فارغالتحصیل میشوند، هزاران شرکت توسط کارآفرینان تأسیس میشود تا فعالیتهای تجاری را با موفقیت انجام دهند اما نبود آموزشها و برنامههای کاربردی انجام این مهم را با مشکل مواجه کرده است. عدم بهرهمندی از مشاوران حرفهای امور بازاریابی نیز در فعالیتهای تجاری قابلتأمل است.
این کتاب بهعنوان مشاور بازاریابی شما در امر تدوین برنامه بازاریابی میکوشد به موضوع مهم برنامهریزی بازاریابی؛ بهعنوان اولین قدم در امر مدیریت بنگاه تجاری، نگاه کاربردی و قابلدرک را برای کارآفرینان، فارغالتحصیلان و در نهایت فعالان حوزه بازاریابی ایجاد کند. اهمیت برنامه بازاریابی به دلیل بررسی اهداف، تعیین استراتژیها و تحلیل بازار و صنعت، آنهم بهصورت مکتوب میتواند سند مناسبی برای حرکت صحیح در مسیر پرتلاطم بازار رقابتی امروزی باشد. شاید به همین خاطر است که اولین وظیفه مدیریت را برنامهریزی میگویند. این کتاب با بررسی مدلها و قالبهای ترکیبشده از چندین مدل کاربردی و سپس ارائه یک مدل اجراشده در صنعت IT کتابی متفاوت و درعینحال کاربردی برای علاقهمندان به بازاریابی، بهعنوان سند راهنمای تدوین برنامه بازاریابی خواهد بود. این کتاب با آموزش گامبهگام موارد کاربردی و جداول مربوطه، مدل خوبی برای نگارش برنامه بازاریابی خواهد بود.
این کتاب میکوشد تا با تمرکز به برنامه بازاریابی بتواند شرکتها و کارشناسان را در حوزه تدوین برنامه بازاریابی یاری کند. از سوی دیگر با توجه به نیاز به یک مدل نمونه سعی شده تا یک نمونه واقعی از یک برنامه بازاریابی در صنعت فناوری اطلاعات ارائه شود تا خوانندگان بتوانند مفاهیم و سرفصلهای برنامه بازاریابی را بهتر و راحتتر با مصادیق واقعی تطبیق دهند.
با توجه به رویکرد نظری موضوعات برنامه بازاریابی این کتاب میکوشد تا به صورت خلاصه و کاملا کاربردی برنامه بازاریابی را معرفی کند. برنامه بازاریابی ابزاری است برای ارتباط تمام عناصر آمیخته بازاریابی که با استفاده از آن این برنامه به صورت هماهنگ و جامع شرکت را به اهداف طراحی شده میرساند. برنامه بازاریابی جامع شرکت میتواند شامل یک یا چند بخش کوچکتر باشد (به عنوان مثال برای یک محصول یا کلیه محصولات).
کتاب «چگونه یک برنامه بازاریابی بنویسیم(نمونه کاربردی مایکروسافت آفیس)» تالیف و اقتباس امین اسداللهی و مهدی خیر آبادی با شمارگان هزار نسخه در 96 صفحه به بهای 20 هزار تومان توسط انتشارات توفیق دانش روانه بازار نشر شده است.
نظر شما