کتاب «نمایشگاههای بینالمللی؛ برگزاری، مشارکت و حضور مؤثر» منتشر شد. این کتاب به تاریخچه و چگونگی ایجاد نمایشگاهها در جهان و به بررسی تاریخچه نمایشگاه در ایران میپردازد.
این اثر به اهمیت و ویژگی نمایشگاهها پرداخته است که از آن میان میتوان به مهمترین ابزار بازاریابی و ارتباطات تجاری، مرکز تبادل اطلاعات، دانش فنی و بررسیهای تجاری و عوامل مؤثر در انتقال تکنولوژی، ارتقاء سطح تولیدات و افزایش درآمد عمومی، ابزار نمایش مهمی برای بخشهای خاص بازار، عاملی مؤثر در کاهش هزینههای تجاری و ایجادکننده رقابت سالم داخی و بینالمللی، اشاره کرد.
مخاطبان با مطالعه این کتاب با اثرات فرهنگی و اجتماعی نمایشگاهها، عوامل مؤثر بر موفقیت در نمایشگاههای بینالمللی، عوامل مؤثر بر عدم موفقیت در نمایشگاههای بینالمللی، متغیرهای تأثیرگذار در نمایشگاه و عوامل مؤثر بر برندسازی در نمایشگاهها آشنا میشوند.
در بخشهایی از این اثر میخوانیم: «نمایشگاه آیینه تمامنمای ویژگیهای فرهنگی ملتها است. گذشته از گسترش روابط بازرگانی متقابل در نمایشگاهها، فرهنگ، آداب و سنن ملل قبل از هر چیز مورد قضاوت قرار میگیرد. به عبارت دیگر میتوان گفت عاملی که بازدیدکننده غیرمتخصص را به نمایشگاه میکشاند، همان احساس کنجکاوی درباره نحوه زندگی ملل است. اهمیت بُعد فرهنگی نمایشگاهها بر سازماندهندگان و شرکتکنندگان نیز پنهان نمانده و تلاش در جهت معرفی فرهنگ و آداب و رسوم ملی از طریق معماری ساختمانها، طراحی غرفهها، عکسها و اسلایدها در نمایشگاههای بینالملی شاهدی بر این مدعا است. تشکیل هر نمایشگاه به افزایش دانش و شناخت بازدیدکنندگان کمک میکند و بازدیدکنندگان از هر قشر و طبقه، با اطلاعات جدیدی که به دست میآورند بر غنای علمی خود و جامعه میافزاید.»
کتاب «نمایشگاههای بینالمللی؛ برگزاری، مشارکت و حضور مؤثر» اثر رویا صدیقی، با شمارگان 1000 نسخه، در 102 صفحه، به بهای 150 هزار ریال از سوی انتشارات موجک منتشر شده است.
نظر شما