سه‌شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۲
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت احمد عزیزی را تسلیت گفت

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی، درگذشت احمد عزیزی، شاعر آئینی کشور را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، سیدرضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت احمد عزیزی از شاعران آئینی کشور را تسلیت گفت. 

در متن این پیام آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

درگذشت شاعر متعهد و انقلابی و دلباخته اهل بیت عصمت (ع) مرحوم احمد عزیزی پس از تحمل سال‌ها رنج بیماری در شرایطی دشوار، خبری تلخ و ناگوار بود.

این شاعر فقید که در قالبی وزین و متین به سرودن اشعاری با مضامین عرفانی، دینی و انقلابی می‌پرداخت، از نامداران شعر و ادب انقلاب اسلامی محسوب می‌شد و فقدان او خسرانی در این عرصه است؛ گرچه اهل فرهنگ و ادب با آثار ماندگار خویش همواره در حافظه جمعی مردم زنده و باقی‌اند.

اینجانب این ضایعه اسفناک را به اصحاب فرهنگ و هنر و خانواده آن مرحوم تسلیت گفته و علو درجات ایشان و صبر و شکیبایی بازماندگان محترم را از خداوند متعال مسألت دارم.

 

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سمیه کشاورز شاهباز ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
    مرگ یعنی لغزش پای حیات/ مرگ یعنی زندگی در خاطرات/ مرگ یک ساعت مرور زندگیست/ مرگ یک پل در عبور زندگیست/ زندگانی دفتر صدبرگ ماست/ صفحه های آخر ما مرگ ماست... زنده یاد استاد ارجمند احمد عزیزی خبر تلخ بود و تکان دهنده.شاعر انقلابی روزهای خوش نوجوانیمان، خالق مثنوی شگفت انگیز کفش های مکاشفه، ترانه های ایلیاتی و شرجی آواز پس از نه سال تحمل درد و رنج ناباورانه مثنوی واقعی مرگ را سرود و از میان ما رفت.سخت است باور پرواز دوست در این روزهای سرد زمستانی.روحش شاد، یادش گرامی و خاطره اش بر زبانها جاری باد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها