چهارشنبه ۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰
مختارپور: آیندگان با مطالعه کتاب‌ فتنه‌ 88 را به روشنی درک خواهند کرد/ گسترش فکر انقلابی با روحیه بصیرت مبتنی بر تقوا

علیرضا مختارپور قهرودی، دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در آیین رونمایی از کتاب‌های «نقش امام خامنه‌ای در مهار فتنه ۸۸»٬ «کتاب عکس با موضوع فتنه ۸۸» و «اصلاحات و براندازی نرم» گفت: تا زمانی که روحیه بصیرت مبتنی بر تقوا وجود دارد نظام مقدس ما نیز پابرجا خواهد ماند، فکر انقلابی گسترش خواهد یافت و نسل‌های آینده نیز با مطالعه همین کتاب‌ها، وقایع را به روشنی درک خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) آیین رونمایی از کتاب‌های «نقش امام خامنه‌ای در مهار فتنه ۸۸»٬ «کتاب عکس با موضوع فتنه ۸۸» و «اصلاحات و براندازی نرم» پیش از ظهر امروز، هشتم دی‌ماه 1395 با حضور  محمد‌حسن روزی‌طلب، معاون اسناد مرکز اسناد انقلاب اسلامی و علیرضا مختارپور قهرودی، دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.
 
انتشار 26 عنوان کتاب با موضوع «فتنه»
محمدحسن روزی‌طلب، در ابتدای این برنامه با اشاره به نوشته شدن سه کتاب اخیر درباره وقایع سال 1388 گفت: نوشتن کتاب «نقش امام خامنه‌ای درباره فتنه 88» کار مهمی است و ما از همان پایان سال 1388 عملیات گردآوری اسناد و تاریخ شفاهی درباره آنچه در سال 1388 رخ داد را آغاز کردیم و تاکنون 26 عنوان کتاب با موضوع «فتنه سال 1388» روانه بازار کتاب کرده‌ایم که کتاب‌های «نقش انگلیس در فتنه 88»، «نقش بهائیت در فتنه 88» و «نظریه فتنه» از آن جمله‌اند.
 
معاون اسناد مرکز اسناد انقلاب اسلامی نگارش کتاب درباره این موضوع را از وظایف مرکز اسناد انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: ما موظفیم از تحریف تاریخ انقلاب اسلامی جلوگیری کنیم و این وظیفه‌ای است که بنابر توصیه‌های مقام معظم رهبری برعهده ما گذاشته شده است امیدواریم این آخرین رونمایی از آثار مرکز اسناد انقلاب اسلامی نباشد. ما همچنین اسناد تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران را از سال 1358 تاکنون گردآوری کرده‌ایم که در آستانه 22 بهمن‌ماه کتابی با این موضوع رونمایی می‌شود.
 
نگارش کتاب‌هایی از زوایای مختلف
مختارپور قهرودی نیز در این برنامه با اشاره به اینکه از اواخر سال 1388 کار تالیف کتاب‌هایی درباره وقایع با اهمیت سیاسی این سال آغاز شد، افزود: نویسندگان مختلف کوشیدند تا از زوایای مختلف به مساله فتنه بپردازند و در این زمینه مستندسازی، ثبت وقایع روزانه، تبیین نقش رهبر معظم انقلاب برای روشنگری و بصیرت، بررسی ریشه‌های تاریخی فتنه و نقش دشمنان قسم خورده انقلاب در این ماجرا از موضوعاتی بود که به آن پرداخته شده و در قالب بیش از 26 عنوان کتاب انتشار یافته است.
 
دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با تاکید بر اینکه جای نگارش آثار زیادی در این باره خالی است، افزود: هنوز زمان زیادی از این واقعه نگذاشته است و باید اسناد بسیاری منتشر شود تا بتوانیم به تحلیل دقیق‌تری در این باره برسیم. من دیروز کتاب‌های تازه نشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی را با موضوع «فتنه 1388» دریافت کردم و فرصت مطالعه آن را نداشتم اما نفسِ رونمایی از کتاب همین است.
 
معرفی «چهار گفتار»
وی سپس به معرفی کتاب «چهار گفتار» که از سوی انتشارات انقلاب اسلامی روانه بازار نشر شده است، پرداخت و گفت: در این کتاب 4 سخنرانی از رهبر معظم انقلاب در تاریخ‌های 22 تیرماه 1371، 19 خرداد 1374، 20 خرداد 1375 و 18 اردیبهشت 1377 منتشر شده است که به موضوعاتی چون درس‌ها و عبرت‌های عاشورا، هدف قیام امام حسین (ع)، تبیین دلایل انحراف جامعه اسلامی و شرح احوال خواص زمان پیامبر (ص) می‌پردازد. این 4 سخنرانی پیوندی در موضوعات خود دارد.
 
مختارپور قهرودی سپس به شرح مختصری از هر گفتار کتاب پرداخت و گفت: در گفتار نخست این پرسش مطرح می‌شود که چه شد پس از 50 سال از قیام پیامبر(ص) سر نواده او بر نیزه‌ها رفت و خانواده او اسیر شدند. برمبنای این گفتار از کتاب، آسیب‌هایی که در آن زمان متوجه اسلام بود می‌تواند جامعه اسلامی ما را نیز دچار کند. پس باید دلیل این فاجعه‌ها را یافت.
 
به گفته وی، در «گفتار دوم» این کتاب درس‌هایی مطرح شده است و مقام معظم رهبری تاکید دارند که هدف قیام امام حسین (ع) حکومت یا شهادت نبوده است هدف او بازگردان جامعه به مسیر اصلی خود بود. ایشان این پرسش را مطرح می‌کنند که «مگر جامعه ما از زمان پیامبر (ص) قرص‌تر و محکم‌تر است؟» و تاکید می‌کنند که اگر جلوی انحرافات گرفته نشود ممکن است جامعه ما نیز دچار همان وقایع شود مگر آنکه اراده‌های محکمی مانع از این رخدادها بشوند.
 
دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به اینکه در گفتار سوم نیز به خواص زمان پیامبر (ص) پرداخته شده است افزود: در گفتار چهارم کتاب سه دوره زندگی امام حسین (ع) یعنی کودکی، جوانی و دوران امامت بررسی شده است و 4 ویژگی پیامبر (ص) معرفت شفاف، قضاوت صحیح، عبودیت در برابر پروردگار و عشق به پروردگار و مردم مطرح شده است که در حکومت جاهلی هر 4 محور مخدوش شد. در این گفتار بر ضرورت تقوا اشاره شده است.
 
آیا «فتنه» پایان می‌یابد؟
مختارپور قهرودی در ادامه سخنانش این پرسش را مطرح کرد که آیا فتنه پایان یافته است؟ و اصولا آیا فتنه امری پایان یافتنی است؟ و افزود: اگر انقلاب اسلامی را موجودی زنده و اثرگذار بدانیم، این موجود زنده همواره با آسیب‌هایی از درون و برون مواجه است و تا زمانی که این نظام مقدس و پویا موثر باشد منافع مستکبران را به خطر می‌اندازد و همواره با دشمنانی مواجه خواهد بود.
 
وی تاکید کرد: این دشمنی هرگز پایان نمی‌یابد و کار دشمن نیز نقشه و طراحی فتنه است. مقام معظم رهبری که با افتخار گفته‌اند «من انقلابی‌ام» از مردم تحت ولایت خود نیز انتظار دارم که انقلابی باشند و این انقلابی بودن می‌تواند کشور را مصون نگه دارد.
 
دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در پایان اظهار کرد: تا زمانی که روحیه بصیرت مبتنی بر تقوا وجود دارد نظام مقدس ما نیز پابرجا خواهد ماند فکر انقلابی گسترش خواهد یافت و نسل‌های آینده نیز با مطالعه همین کتاب‌ها وقایع را به روشنی درک خواهند کرد.
 
در پایان این برنامه از کتاب‌های «نقش امام خامنه‌ای در مهار فتنه ۸۸»٬ «کتاب عکس با موضوع فتنه ۸۸» و «اصلاحات و براندازی نرم» رونمایی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها