مجیدرضا زروئی، مدیر انتشارات دانشگاهی «فدک ایساتیس» با اشاره به لزوم شکلگیری برندینگ علمی در حوزه نشر دانشگاهی و برطرف شدن مشکلات آن گفت: بیش از 15 تا 20 سال برای تولید کتاب با مولفههای مرجعیت علمی بهعنوان عامل حل مشکلات نشر زمان نیاز است.
وی درباره مفهوم و ریشه مرجعیت علمی افزود: برندینگ یا مرجعیت علمی، حاصل تلاش جمعی است و آلفرد نوبل بنیانگذار بارز این جریان بهحساب میآید. انتشار مجموعه کتابهای «سیسیل»، «هاریسون» و «شوارتز» از نمونههای مرجعیت علمی در تولید کتابهای پزشکی دانشگاهی است.
این ناشر دانشگاهی درباره تولید منبع با مشخصههای مرجعیت علمی در ایران گفت: بیش از 15 تا 20 سال برای تولید کتاب با مولفههای مرجعیت علمی بهعنوان عامل حل مشکلات نشر زمان نیاز است. ایجاد مرجعیت علمی در حوزه نشر یکی از مهمترین مسائل این عرصه یعنی کپیرایت را از بین میبرد؛ علاوه بر این هزینههای اطلاعرسانی، تبلیغ و توزیع به شدت کاهش پیدا میکند. جلب اعتماد بین اعضای نشر اعم از نویسندگان و مخاطبان نیز از دیگر فواید مرجعیت علمی است.
نظر شما