کتاب «موانع رشد برند: شناسایی و درک موانع و غلبه بر آنها» برای شاغلان در بازاریابی و حوزههای مرتبط (مثلا فروش) که مسئول برند نیز هستند ابزارهایی را فراهم میسازد که برای هرچه سادهتر کردن مدیریت برند به آنها نیاز دارید.
دنیای شگفتانگیز برندهای رو به رشد، الزامات مدیریت برند رشدگرا، شناسایی موانع رشد، درک موانع رشد، غلبه بر موانع رشد، برنامهریزی، پیش بینی و نظارت بر رشد و نتیجهگیری عناوین فصول اصلی این کتاب را تشکیل میدهد.
این کتاب اطلاعاتی بسیار بیش از پرسشهایی خوب به مدیران اجرایی ارائه میکند. کتاب برای شاغلان در بازاریابی و حوزههای مرتبط (مثلا فروش) که مسئول برند نیز هستند ابزارهایی را فراهم میسازد که برای هرچه سادهتر کردن مدیریت برند به آنها نیاز دارند. آنها نیز باید قادر به پیگیری مستمر استراتژیها و فعالیتهای ناشی از برنامه مدیریت برندی حرفهای باشند، بدون آنکه با استدلالهای پراشتباه و غریب از راه به در شوند که بسیار روی میدهد. پس از ماهها کار و آزمونهای متعدد در گروهِ هدف، نتایج به هیئت مدیره تقدیم میشوند. کسی صدایش را صاف میکند و میگوید: «میدانید، همسر من نیز شب گذشته ایده جالبی را ارائه کرد. چرا نباید...؟» برای اجتناب از پرت شدن از مرحله با پیشنهادهایی از این دست، افراد مسئول بازاریابی و فروش باید قادر باشند استراتژی خود را با اطمینان و به طور متقاعدکنندهای ارائه کنند.
پرسشها و پاسخهای انتهای برخی از فصلهای کتاب ممکن است قدری زمینه و ایدههای خوب را در این ارتباط فراهم کنند. این پرسشها را میتوان به عنوان چکلیستی برای حصول اطمینان از اینکه همه استراتژیها و فعالیتها متمرکز بر رشد هستند و هیچ فرصتی برای رشد از دست نمیرود، استفاده کرد.
به گفته مولفان در بخشی از مقدمه اثر، چه شما تصمیمگیرنده باشید یا مجری، نیاز به مدل مدیریت برندی دارید که نتایج مطلوب را ارائه کند. این مدل باید شما را در گرفتن تصمیمات صحیح در همه حوزههای کلیدی ـ استراتژی کسب و کار، گروهِ هدف، توان بالقوه رشد و جایگاهسازی برند ـ راهنمایی کند و در نهایت شما را به جذب مشتریان و دستیابی به کسب و کارتان هدایت کند و همه اینها را به شیوهای انجام دهد که هم ساده باشد و هم رد وقت و توان صرفهجویی کند.
این کتاب چنین مدلی را ارائه میکند. فصل نخست مثالهایی از مدیریت موافق برند به شما معرفی میکند تا «اشتهای بیشتر» را در شما برانگیزد. فصل دوم چالشهای اصلی در مدیریت برند و الزاماتی را که یک مدل برتر باید برآورده سازد ارائه میکند. فصلهای 3، 4 و 5 کل فرایند مدیریت برند را براساس مدل موانع رشد برند (BGB) ما تشریح میکنند و نشان میدهند چگونه موانع رشد برند را (الف) شناسایی کنیم، (ب) درک کنیم و (ج) بر آنها غلبه کنیم. کتاب با ارائه روشهای پیشبینی و کنترل رشد در فصل 6 به پایان میرسد.
کتاب شامل دامنه گستردهای از مثالها از فعالیتهای مشاوره است. در نهایت، منظور از آن نه فقط مفید بودن بلکه یک مطالعه خوب نیز هست. این کتاب رسالهای علمی پیرامون مدیریت برند نیست، بکله راهنمای فشرده عملی در باب «هنر مدیریت برند رشدگرا» است.
کتاب «موانع رشد برند: شناسایی و درک موانع و غلبه بر آنها» نوشته رالف کروگر، آندریاس اشتومف به ترجمه محمدحسین بیرامی با شمارگان هزار و 100 نسخه در 223 صفحه به بهای 14 هزار تومان از سوی انتشارات دنیای اقتصاد منتشر شده است.
نظر شما