دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۱:۱۳
سی شاعر فرانسوی روانه نمایشگاه کتاب شدند

کتاب «شعر فرانسه در سده بیستم» شامل سروده‌های سی شاعر معاصر فرانسوی، و توضیح مختصری در مورد زندگی این شاعران، منتشر شده و در بیستمین نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتا ایران (ایبنا)، کتاب«شعر شاعران فرانسه در سده بیستم» که بیش از صد قطعه شعر از سی شاعر فرانسوی معاصر را شامل می‌شود، منتشر شده و در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود. 

محمد تقی غیاثی،‌ مترجم و مدرس زبان و ادبیات فرانسه، که گردآوری و ترجمه این مجموعه را به عهده داشته است، در بخش‌هایی از مقدمه‌ی این کتاب آورده است: شعر، مروارید دریای عقل بشر است و شعر فرانسه در سده‌های نوزدهم و بیستم، زیباترین مروارید‌ها را تقدیم به جامعه بشری کرده است. چون شعر سده‌ بیستم زیر نفوذ اندیشه و تعبیر زبان شاعرانه‌ شماری از بزرگان سده‌ نوزدهم قرار داشت، تنی چند از شاعران این دوره، هماننده هوگو، بودلر، گوتیه، نروال، لوتره آمون، رمبو و مالارمه را نیز [در این مجموعه] آورده‌ایم و چنانچه خواهید دید، اینان واسطه‌ انتقال تفکر شاعرانه از قرن نوزدهم به سده‌ بیستم می‌شوند.

در این مجموعه زندگی و برخی از سروده‌های شاعرانی چون: کونت پل واله‌ری، امیل ورارن، شارل پگی، روبر دسنوس، پل الوار، بوریس ویان، لوسین ژاک، لوئی آراگون، ریمون کنو، ژاک پره‌ور، رنه شار، هانری میشو، برنار دادیه، سن ژن پرسی و ایو بن قوآ، ذکر شده است.

«شعر شاعران فرانسه در سده بیستم»، توسط انتشارات ناهید،‌ با شمارگان 1650 نسخه و با قیمت 3500 تومان منتشر شده و در بازار نشر و بیستمین نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها