یکشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰
انتشار «نقشه راه بازاریابی: روش‌ها، معیارها و ارزیابی»/ هدف کتاب الهام‌بخشی به بازاریاب‌ها و سازمان‌هاست

امین اسدالهی از انتشار کتاب «نقشه راه بازاریابی: روش‌ها، معیارها و ارزیابی» خبر داد. به گفته وی، نویسنده این کتاب را برای سازمان‌ها نوشته که هنوز در زمینه‌ نقشه راه کاری انجام نداده‌اند اما می‌دانند که به آن نیاز دارند و تلاش می‌کنند بفهمند که باید کار خود را از کجا شروع کنند.

امین اسدالهی، مترجم کتاب «نقشه راه بازاریابی: روشها، معیارها و ارزیابی» در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) ضمن اعلام انتشار این کتاب درباره دلایل ترجمه این اثر گفت: نبود دیدگاه استراتژیک و برنامه محور مبتنی بر نقشه راه، نبود شناخت از نقشه راه بازاریابی در شرکت‌هایی که نظام بازاریابی کلاسیک دارند، نبود کتاب در حوزه نقشه راه بازاریابی، به روز بودن کتاب،  تجربه کاربردی و عملی نگارنده و استفاده از مثال‌های واقعی از دلایل اصلی ترجمه این کتاب است.

وی ادامه داد: نقشه راه بازاریابی یک چشم‌انداز روشن از برنامه‌های بازاریابی آتی شرکت است که در یک فرایند برنامه‌ریزی شده و عملیاتی قابل اجراست. در واقع این نقشه روش‌ها، معیارها و ارزیابی برای اجرای یک طرح موفق بازاریابی است. 

اسدالهی افزود: این کتاب در 10 فصل کاملا کاربردی و عملیاتی برای مدیران کسب و کار و مدیران اجرایی شرکت‌های دولتی و خصوصی به قلم «جری رکلی» نوشته شده است.

این مترجم با بیان اینکه کتاب بر مبنای ناکامی‌ها و تجربه‌های نویسنده درباره اینکه بازاریابی چگونه می‌تواند عملکرد خود را مدیریت کند و نحوه‌ قضاوت درباره‌ این عملکرد شکل گرفته است توضیح داد: نویسنده این کتاب را برای سازمان‌ها نوشته که هنوز در زمینه‌ نقشه راه کاری انجام نداده‌اند اما می‌دانند که به آن نیاز دارند و تلاش می‌کنند بفهمند که باید کار خود را از کجا شروع کنند. هدف مولف از این کتاب الهام‌بخشی به بازاریاب‌ها و سازمان‌ها برای شروع فعالیت و هدایت آنها در مسیری است که باید پشت سر بگذارند.

به گفته اسداللهی، همان طور که عنوان این کتاب نشان می‌دهد، توصیه‌هایی که در اینجا ارائه می‌شوند عملاً نقشه‌ راهی را برای آنها فراهم خواهد کرد که حاوی پیشنهادهایی درباره روش‌ها، معیارها و ابزارهایی است که در این سفر باید مد نظر داشته باشند. با این حال، این کتاب به صورت مفصل تک‌تک قدم‌های لازم از ابتدا تا انتهای مسیر نقشه راه بازاریابی را ارائه نخواهد کرد. دلیل آن هم ساده است: سفر هر سازمانی باید متفاوت باشد. مواردی که سرعت، وسیله‌ نقلیه و حتی راه‌های انحرافی این مسیر را تعریف می‌کنند از شرکتی به شرکت دیگر متفاوت هستند.

وی یادآور شد: نویسنده کتاب معتقد است، این کتاب برای آن‌هایی که پیشتر در فرایند نقشه راه بازاریابی خود به بلوغ رسیده‌اند، مناسب نیست مگر آنکه بخواهند در گذشته‌ خاطره انگیز خود سیر کنند. با این حال، رویکرد این کتاب همچنان مخاطبان وسیعی خواهد داشت.

این کارشناس و محقق بازاریابی در پایان گفت: در مطالعه‌ای که نویسنده کتاب با مشارکت ویژِن‌اِج مارکتینگ درست پیش از انتشار این کتاب انجام داده، مشخص شد که تنها یک پنجم سازمان‌ها فرایند کارآمدی در زمینه‌ نقشه راه دارند. برای سایرین - یعنی همین چهار پنجم دیگر سازمان‌ها - این کتاب دلگرمی‌ها و توصیه‌هایی را برای شروع و پیمودن مسیر سفر نقشه راه بازاریابی فراهم خواهد کرد. 

کتاب «نقشه راه بازاریابی: روش‌ها، معیارها و ارزیابی» نوشته جری رکلی به ترجمه امین اسداللهی و مهدی خیرآبادی با شمارگان هزار و 100 نسخه در 207 صفحه به بهای 16 هزار تومان از سوی انتشارات بازاریابی منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها