دوشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴
خانه کتاب به تعهدات خود عمل کرد/ لزوم تبلیغ طرح «تابستانه کتاب» از سوی کتابفروشی‌های عضو

محمد حسن چمیده‌فرد، معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی، درباره میزان مشارکت این استان در طرح «تابستانه کتاب» گفت: تا کنون ۲۳ کتابفروشی این استان در طرح «تابستانه کتاب» شرکت کرده‌اند که از این تعداد ۱۹ کتابفروشی از مرکز استان و چهار کتابفروشی از شهرستان‌ها این استان عضو این طرح شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی، محمدحسن چمیده‌فرد درباره مشارکت این استان در طرح‌های حمایتی از کتابفروشان عنوان کرد: استان آذربایجان شرقی در طرح «عیدانه کتاب» که از ۱۵ اسفند سال گذشته تا ۱۵ فروردین سال جاری در سطح کشور اجرا شد، توانست از بین ۳۰ استان شرکت کننده در این طرح، رتبه ششم را بر اساس بیشترین خریدار به خود اختصاص دهد.

چمیده‌فرد استمرار یارانه به کتابفروشی در غالب طرح‌هایی چون «کتابفروشی به وسعت ایران»، «عیدانه کتاب» و «تابستانه کتاب» را علت اصلی افزایش مشارکت کتابفروشی‌ها برای بهره‌مندی از این یارانه‌ها عنوان کرد و گفت: اگر این طرح‌ها در طول سال همچنان به قوت خود باقی بماند مشارکت فزاینده‌ای را از طرف کتابفروشی‌ها شاهد خواهیم بود.

وی اظهار کرد: موسسه خانه کتاب به عنوان متولی اجرای این طرح‌ها تا کنون به تعهدات خود در  قبال کتابفروش‌ها عمل کرده است و این امر رغبت کتابفروشان را به حضور فعال‌تر در طرح «تابستانه کتاب» را افزایش می‌دهد.

چمیده فرد با بیان اینکه بعد از مدت‌ها با طرح «تابستانه کتاب» به کتابفروش‌ها هم توجه شد، گفت: با این طرح، کتابفروش‌ها در مرکز توجه قرار می‌گیرند. به ویژه کتابفروشان شهرستانی که ممکن است در طول سال فروش بالایی نداشته باشند.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه طرح «تابستانه کتاب» همزمان با ایام تابستان و با شعار «فراغتی و کتابی» برگزار می‌شود، گفت: در این طرح به گروه کودک و نوجوان توجه زیادی شده است و کتاب‌های این گروه با تخفیف ۲۵ درصدی ارائه می‌شود. بنابراین باید از ایام تعطیلات تابستان استفاده کرد و به مطالعه کتاب پرداخت.

چمیده‌فرد  عنوان کرد: باید اطلاع‌رسانی گسترده‌ای در سطح کشور درباره طرح «تابستانه کتاب» انجام شود تا مردم از اجرای این طرح در کتابفروشی‌ها با خبر شوند. در طرح‌های گذشته برخی از مردم پس از پایان طرح از وجود این طرح‌ها مطلع می‌شدند.

وی نقش کتابفروشی ها را در اطلاع‌رسانی مهم دانست و گفت: کتابفروشی‌هایی که عضو این طرح می‌شوند باید هرچه سریع‌تر از ظرفیت اطلاع‌رسانی‌ خود استفاده کنند تا مشارکت مردم را برای استفاده از این یارانه  جلب کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها