مجید غلامی جلیسه در این مراسم با تبریک روز جهانی کارگر و یادآوری توانمندیهای سازمانی و حرفهای
موسسه خانه کتاب، خطاب به کارکنان این موسسه گفت: ما همگی یک هویت سازمانی داریم که این هویت سازمانی، برگرفته از اصلیترین بخش فعالیتهای ما در خانه کتاب است؛ هویت سازمانی است که میتواند علاوه بر متمایز سازی یک سازمان از سازمان دیگر، ارتقای کیفی و کمی فعالیتهای یک سازمان را در پی داشته باشد. این هویت سازمانی در خانه کتاب شکل گرفته است و به همین دلیل نیز ما شاهد وضعیت سازمانی و عملکردی مطلوبی در این موسسه هستیم.
وی افزود: خوشبختانه در سالیان گذشته کارکنان خانه کتاب توجه ویژهای به هویت سازمانی خود در موسسه خانه کتاب، به عنوان یک موسسه مادر در حوزه کتاب و کتابخوانی داشتهاند و سعی کردند جایگاه و شأن خانه کتاب را آنگونه که هست حفظ کنند تا خدشهای به آن وارد نشود.
مدیرعامل موسسه خانه کتاب با اشاره به کارنامه موفق این موسسه در سال 94 گفت: خوشبختانه ما در سال 94 با وجود بودجه کم، کارنامهای فوقالعاده خوب و دور از انتظار از خانه کتاب ارائه دادیم و امروز در نوع کارهایی که در معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح کشور انجام میشود، کارهای خانه کتاب به عنوان کارهای بنیادین، تأثیرگذار و خلاق شناخته شده است که تأثیرات و تحولات بسیاری را در حوزه کتاب و کتابخوانی به همراه داشته است.
غلامی جلیسه ادامه داد: به عنوان مثال در سال گذشته رویکرد کاملاً معقولی در برگزاری کتاب سال جمهوری اسلامی ایران به منظور کاهش هزینهها و افزایش کیفیت کار صورت گرفت که با تبدیل شدن این مجموعه به یک مجموعه تخصصی در حوزه برگزاری جشنوارههای تخصصی کتاب، قدرتی مضاعف نسبت به سالهای گذشته به این مجموعه داده است. این اتفاقاتی است که تثبیت این جایزه را در خانه کتاب دوچندان میکند؛ بهطوری که خانه کتاب امروز جشنوارههای کتاب سال استانی را هم تحت پوشش خود گرفته است.
وی با اشاره به برگزاری طرح کتابفروشی به وسعت ایران و عیدانه کتاب از سوی موسسه خانه کتاب گفت: این طرحها موفقیت بسیار بزرگی برای خانه کتاب محسوب میشود و عملاً ثابت کرده که خانه کتاب یک قدرت اجرایی در سطح کشور را به صورت آنلاین دارد و فکر میکنم تأثیر بیرونی آن بر کتابفروشیها و مردم، بسیار بسیار بیشتر از فعالیتهای دیگری بود که طی این سالها در خانه کتاب به انجام رسیده بود و حتی مشابه این قضیه را در بحث کتابفروشی آنلاین خانه کتاب تجربه کردیم. برگزاری جوایر کتاب سال استانی در استانهای دیگر نیز از سال گذشته آغاز شد و نشان داد که خانه کتاب در این زمینه نیز، با توجه به تجارب طولانی مدت و ارزشمندی که داشته، از توانمندیهای فوقالعادهای در این زمینه برخوردار است؛ توانمندی و تخصصی که در اختیار هیچ نهاد یا موسسه دیگری نیست.
مدیرعامل مؤسسه خانه کتاب جایگاه این موسسه را دست نیافتنی دانست و گفت: شابک، خبرگزاری کتاب ایران، انتشار فصلنامه های تخصصی نقد کتاب، ارائه مباحث آماری و تحلیلها و اطلاعرسانی کتاب به این شکل که ما انجام میدهیم فعالیتهای منحصری هستند که شما موسسه، سازمان یا نهاد مشابهی برای اجرای آن نمیتوانید پیدا کنید. اینها نقاط قوت خانه کتاب هستند که ما با برنامهریزی بهتر میتوانیم برای توسعه آنها و تثبیت جایگاه خانه کتاب اقدام کنیم.
غلامی جلیسه با اشاره به موقعیت و جایگاه این موسسه در سال جدید عنوان کرد: یکی از مهمترین مواردی که همکاران ما در سال 95 باید به آن توجه کنند همین موضوع هویت سازمانی است که باید با همه توان از حیثیت و کیان موسسه خانه کتاب دفاع کنیم و این موضوع دست یافتنی نخواهد بود مگر آنکه هرکدام از ما در انجام وظایف محوله با احساس مسئولیت، پشتکار و دقت نظر عمل کنیم. البته خوشبختانه همکاران ما در سالهای گذشته به این موضوع عنایت خاصی داشتند، اما در سال پیش رو باید توجهی دو چندان به این موضوع لازم است.
نظر شما