یکشنبه ۶ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۳:۲۹
زندگي «پروين اعتصامي» فيلم مي شود

«پوران درخشنده» كارگردان سينما گفت: نگارش فيلمنامه مجموعه تلويزيوني «پروين اعتصامي» تا اواخر سال جاري به طول مي‌انجامد. زندگي اين شاعر نامدار با اقتباس از كتاب «خانوم كوچيك» نوشته «سهيلا علوي‌زاده» به تصوير كشده خواهد شد. «خانوم كوچيك» داستان زندگي پروين را از نوجواني تا مرگ از زبان دختر فقيري به نام «اقدس» روايت مي كند.\

«درخشنده» نويسنده و كارگردان سينما در گفت‌وگو با «ايبنا» در اين باره گفت: به تصوير كشيدن زندگي «پروين اعتصامي» به رغم زيبايي ها و جذابيت هايي كه دارد، بسيار مشكل است.

كارگردان فيلم «بچه هاي ابدي» افزود: فيلمنامه در خلق يك اثر تصويري نقش مهمي را ايفا مي كند، به همين منظور نگارش فيلمنامه اين اثر ادبي تا اواخر سال جاري به طول مي انجامد تا زندگي اين شاعر نامدار جامع و كامل باشد.

وي با بيان اينكه در دو دهه اخير قصد داشته است فيلمي درباره «پروين اعتصامي» بسازد، خاطرنشان كرد: طرح ساخت اين فيلم را حدود 17 سال پيش به گروه فرهنگ و هنر شبكه اول سيما تقديم كردم كه - به هر دليلي - با توليد اين فيلم موافقت نشد.

درخشنده يادآورشد: هم اكنون با مركز «سيمافيلم» به توافق رسيده‌ايم تا زندگينامه اين شاعر نامدار در قالب يك مجموعه تلويزيوني به تصوير كشيده شود.

وي افزود: «سهيلا علوي زاده» نويسنده كتاب «خانوم كوچيك» در حال نوشتن فيلمنامه مجموعه تلويزيوني «پروين اعتصامي» است. اين نويسنده در راستاي تحقيقات خود در زمينه زندگي «پروين اعتصامي»، شاعره معاصر، در حال نگارش قسمت هاي مختلف فيلمنامه است و پس از منسجم شدن آن، به بسط و گسترش داستان خواهد پرداخت.

كتاب «خانوم كوچيك» داستان زندگي پروين از نوجواني تا مرگ را از زبان دختر فقيري به نام «اقدس» روايت مي كند كه طي يك اتفاق به منزل پدري خانوم كوچيك راه مي‌يابد و تا سال‌هاي پاياني عمر وي نيز با او در ارتباط است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط