چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۰
جشن 18 سالگی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان برگزار می‌شود

محمود برآبادی، نایب رئیس انجمن نویسندگان کودک و نوجوان از برگزاری هجدهمین سالگرد تاسیس این نهاد مدنی در سوم دی‌ماه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، محمود برآبادی، نایب رئیس انجمن نویسندگان کودک و نوجوان از برگزاری هجدهمین سالگرد تاسیس این نهاد مدنی در سوم دی‌ماه خبر داد و گفت: این انجمن در سال 1377 از سوی عده‌ای از نویسندگان سرشناس کودک و نوجوان به عنوان هیات موسس، تاسیس و مراحل ثبت و برگزاری مجمع عمومی را انجام داد و در سوم دی‌ماه امسال هیجدهمین سالگرد خود را در مراسمی با حضور نویسندگان جدید و پیشکسوت این حوزه برگزار می‌کند.
 
وی ادامه داد: این مراسم با محوریت «فرهنگ عامه در ادبیات کودک» برگزار می‌شود و اعضای این انجمن به صورت آزاد این موضوع را مورد بررسی قرار می‌دهند.
 
برآبادی درباره انجمن نویسندگان کودک و نوجوان توضیح داد: باید توجه داشت که این نهاد علی‌رغم غیردولتی بودن اما همچنان روی پای خودش ایستاده است و در حوزه کودک و نوجوان فراگیرترین نهادی است که نویسندگان کودک و نوجوان را در خود جمع کرده است البته نهادهای دیگری هم مانند شورای کتاب کودک هستند اما وظایف صنفی برعهده ندارند.
 
این نویسنده و منتقد ادبی گفت: انجمن نویسندگان کودک همه نویسندگان را از همه طیف‌های فکری رهبری و هدایت می کند و هیچ‌گونه محدودیتی از این لحاظ برای عضویت ندارد و حمایت از هویت مستقل و حقوق مادی و معنوی نویسندگان کودک و نوجوان، ایجاد زمینه‌های مناسب برای آموزش و پیشرفت فرهنگی نویسندگان کودک و نوجوان از طریق برگزاری نشست‌ها و دوره‌های آموزشی و ایجاد ارتباط و همدلی میان طیف‌های گوناگون نویسندگان عضو را جزو اهدافش قرار داده است.
 
جشن هجدهمین سالگرد تاسیس انجمن نویسندگان کودک و نوجوان پنج‌شنبه سوم دی‌ماه از ساعت 17 تا 19:30 در محل این تشکل واقع در تقاطع خیابان‌های سمیه و مفتح، بن‌بست پروانه برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها