دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰
بهنام محمودی: ارتباط ورزشی‌نویس‌ها با نهاد‌های دولتی نشر ضروری است/ امروز ورزش با تفکر علمی دنبال می‌شود

بهنام محمودی، کاپیتان پیشین تیم‌ ملی والیبال ایران با اشاره به تولید اندک کتاب‌‌های ورزشی در کشور گفت: ارتباط با نهاد‌های دولتی مانند وزارت ارشاد، برای تولید کتاب‌هایی با موضوعات ورزش، سلامت یا اوقات فراغت ضروری است.

بهنام محمودی، کاپیتان پیشین تیم‌ ملی والیبال ایران و عضو شورای شهر کرج، به مناسبت هفته کتاب‌ در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) اظهار کرد: با توجه به تهدیدات فضای مجازی باید بیش‌ از پیش زمینه‌های تقویت فرهنگ کتابخوانی را فراهم کنیم. برنامه‌ریزی برای برگزاری نمایشگاه‌های کتاب دو‌بار در سال در تقویت جایگاه کتاب مؤثر خواهد بود.
 
وی افزود: کاهش قیمت کتاب‌هایی که با محوریت مباحث روزمره زندگی مردم تدوین شده و حاوی اطلاعات عمومی برای این طبقه از جامعه است، می‌تواند در بهبود وضعیت نشر تأثیرگذار باشد. در دسترس بودن نیز مؤلفه‌ دیگری است که باید موردتوجه قرار گیرد.   
 
محمودی با تأکید بر اهمیت در دسترس بودن کتاب‌ گفت: یارانه دولتی می‌تواند در روند دستیابی مردم به کتاب‌های مورد علاقه آن‌ها موثر باشد.

این عضو شورای شهر کرج درباره وضعیت نشر ورزشی در کشور و میزان مطالعه بین ورزشکاران ادامه داد: رشته تحصیلی من در مقاطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد تربیت‌بدنی بود و در حال حاضر نیز در مقطع دکترای رشته مدیریت ورزشی مشغول تحصیلم. معمولا ورزشکاران به دلیل کمبود وقت و انجام تمرینات سخت چندان وقتی برای مطالعه ندارند.
 
محمودی اظهار کرد: بی‌تردید ترویج فرهنگ مطالعه بین ورزشکاران و تولید کتاب‌هایی با حجم اندک و در قطع جیبی در موضوعات مورد علاقه آن‌ها مانند تغذیه مناسب،‌ آسیب‌‌های جسمانی در حین ورزش یا مباحثی در حوزه روانشناسی ورزش و تمرینات، در افزایش آمار مطالعه ورزشکاران موثر خواهد بود. این در حالی است که به‌نظر می‌رسد در این موضوعات کتاب‌های اندکی منتشر شده است.
 
وی درباره تأثیر ارتباط فدراسیون‌های ورزشی با نهاد‌های مرتبط با کتاب اعم از ناشران خصوصی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: خوشبختانه تعداد ورزشکاران تحصیل‌کرده در مقایسه با سال‌های گذشته رشد قابل توجهی داشته است و ‌از سوی دیگر ورزش با تفکر علمی‌تر دنبال می‌شود. بسیاری از دانشگاهیان این حوزه علاقه بسیاری برای ترویج ورزش علمی در کشور دارند. ارتباط با نهاد‌های دولتی مانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف تولید کتاب یا مقالاتی با موضوعات ورزش، سلامت یا اوقات فراغت، در این راستا ضروری به‌نظر می‌رسد.     

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها