احمد محیططباطبایی، مشاور رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی گفت: تلاش خبرنگاران ایبنا را در فصلنامههای تخصصی پژوهشکده میراث و در برخی ارجاعات میبینم. همچنین آثار تازه منتشر شده در انتشارات پژوهشگاه با پیگیری این رسانه به علاقهمندان معرفی میشود.
وی افزود: من گاهی نتیجه تلاش خبرنگاران ایبنا را حتی در فصلنامههای تخصصی پژوهشکده میراث در برخی ارجاعات میبینم که این ارجاعات بسیار کارساز است. ضمن اینکه آثار تازه منتشر شده در انتشارات پژوهشگاه با پیگیری همکاران شما در این خبرگزاری به علاقهمندان معرفی میشود. از این زاویه میتوان گفت بین ما و شما ارتباط متقابل وجود دارد.
معاون مشاور رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی درباره ارزیابی از بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات اظهار کرد: نمایشگاه مطبوعات و کتاب محل معرفی این دو است، اما ما گاهی این دو پدیده فرهنگی را با مکانی برای بحث درباره تجارت و اقتصاد مانند نمایشگاه لباس و پوشاک اشتباه میگیریم، در حالی که در این نمایشگاه جنبه خرید اصلا مفهومی ندارد و تنها مکانی برای محل آشنایی است.
محیططباطبایی ادامه داد: در بازدید از نمایشگاه با برخی مطبوعات و رسانههایی که تا کنون ندیدم، آشنا شدم که این آشناییها منجر به علاقهمندی افراد بازدیدکننده میشود. همچنین نمایشگاههای مطبوعات و کتاب فرصتی برای حضور کارشناسان و مخاطبان در رسانهها و مطبوعات مختلف است.
وی همچنین با انتقاد از نحوه طراحی نمایشگاه مطبوعات اظهار کرد: این فرم چیدمانی که وجود دارد، فرم مناسب نمایشگاه حوزه اطلاعرسانی نیست؛ یعنی فرم این نمایشگاه مانند نمایشگاههای کالا و محصولات فرهنگی چیده شده و به شکل یک نمایشگاه اطلاعرسانی و آگاهیبخشی نیست تا افراد بتوانند در آن تامل و مکث کنند.
نظر شما