سه‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰
تدوین کتاب‌هایی برای تبیین قیام امام حسین (ع)

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در 2780 امامزاده کشور گفت: برای آموزش مبلغان دینی در سراسر کشور کتاب‌هایی برگرفته از بیانات مقام معظم رهبری درباره مجالس حسینی، قمه‌زنی و آسیب‌شناسی آن، سبک زندگی حسینی، بررسی زمینه‌های قیام عاشورا و ... آماده شده و در اختیار مبلغان قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه صبح امروز در نشستی ضمن تشریح برنامه‌های طرح ملی سوگواره بصیرت عاشورایی گفت: یکی از نیات مهم موقوفات کشور، نیات مرتبط با عزاداری امام حسین (ع) است.
 
وی با اشاره به اینکه بیش از 175 هزار موقوفه در کشور شناسایی شده است، تصریح کرد : نیات این موقوفات به نیات مذهبی، اجتماعی، خیریه، مباحث فرهنگی و قرآنی تقسیم بندی می شود.
 
شرفخانی با اشاره به اینکه در موقوفات مرتبط با عزاداری امام حسین (ع) سه طیف نیت وجود دارد، افزود: این موقوفات دارای سه طیف نیت روضه خوانی، تعزیه داری و اطعام عزاداران هستند که در مجموع 50 هزار موقوفه با نیات مرتبط با عزاداری امام حسین (ع) در کشور داریم.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد: برخی از موقوفات این دسته بندی نیز البته چند نیتی هستند که بطور مثال موقوفه ای دارای 4 نیت است که یکی از آنها عزاداری برای امام حسین (ع) است.
 
شرفخانی با اشاره به اینکه سازمان اوقاف وظیفه اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیش را دارد، گفت: براین اساس هرساله در ایام ماه‌های محرم و صفر طرح ملی و سراسری سوگواره بصیرت عاشورایی با هدف اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیش مرتبط با عزاداری امام حسین (ع)، تبیین قیام اباعبدالله الحسین (ع) ، تبیین عبرت‌ها و درس‌های عاشورا، تقویت باورهای دینی، ترویج معارف اهل بیت (ع) بخصوص امام حسین (ع)، تبیین سبک زندگی حسینی و ایجاد بصیرت افزایی در میان مردم با بهره گیری از بیانات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری پیرامون قیام امام حسین (ع) برگزار می‌شود.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد: امسال طرح ملی «سوگواره بصیرت عاشورایی» در دهه اول ماه محرم در 2780 بقعه متبرکه و امامزاده برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه در روز سوم شهادت امام حسین (ع) محافل انس با قرآن کریم با حضور اساتید و قاریان برجسته قرآن کریم در امامزادگان برگزار می‌شود، افزود: این محافل انس با قرآن کریم با هدف اهدای ثواب قرائت‌ها به امام حسین (ع) و شهدای کربلا برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سوگواره بصیرت عاشورایی با هدف ارتقای سطح معرفتی مردم و تبیین قیام و درس‌های عاشورا برگزار می‌شود، افزود: امسال بیش از 6 هزار روحانی و مبلغ از حوزه‌های علمیه قم و استان‌ها و امامزادگان و بویژه مناطق محروم اعزام شده‌اند. این مبلغان و روحانیون اعزامی برای سخنرانی در مراسم عزاداری و همچنین برپایی گفتمان‌های دینی و بیان احکام و حضور در خیمه‌های معرفت به استان ها اعزام می‌شوند.
 
به گفته وی، برای آموزش این مبلغان کتاب‌هایی برگرفته از بیانات مقام معظم رهبری درباره مجالس حسینی، قمه‌زنی و آسیب‌شناسی آن، سبک زندگی حسینی، بررسی زمینه‌های قیام عاشورا و ... آماده شده و در اختیار مبلغان قرار می‌گیرد.

شرفخانی اضافه کرد: نمایشگاه گرافیکی و محتوایی شامل 22 تابلوی محتوایی با عنوان سبک زندگی حسینی در 1700 امامزاده برپا می‌شود. همچنین امسال در 1400 امامزاده کشور نیز نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی اعم از کتاب، نرم افزار و ... برپا می شود.
 
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها