سه‌شنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹
کتاب‌های خوشنویسی موسوی‌جزایری در آمریکا منتشر می‌شوند

«سوره مبارکه واقعه به خط کوفی» و «جزء سی‌ قرآن به خط کوفی» جدیدترین کتاب‌های سید محمدوحید موسوی جزایری، خوشنویس کوفی‌نگار است که در آمریکا منتشر می‌شود.

سید محمدوحید موسوی جزایری به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: «سوره مبارکه واقعه به خط کوفی» و «جزء سی‌ قرآن به خط کوفی» جدیدترین کتاب‌های من است که به زودی در ایالات متحده آمریکا منتشر می‌شود. این کتاب‌ها مقدمه‌هایی نیز به زبان انگلیسی، به قلم چند تن از محققان آمریکایی دارد.

وی افزود: در این کتاب‌ها سوره‌های مبارکه قرآن را به خط کوفی نگاشته‌ام. همچنین در کنار خط کوفی، متن عربی معمول سوره‌ها نیز درج شده است تا زمینه‌های آشنایی هرچه بیشتر مخاطبان با خط کوفی را فراهم آورد.

این خوشنویس درباره دلیل انتشار کتاب‌های جدیدش در آمریکا اظهار کرد: انتشار این کتاب‌ها در خارج از کشور زمینه‌های آشنایی هرچه بیشتر مخاطبان جهانی را با هنر و فرهنگ ایرانی و اسلامی فراهم می‌آورد. به همین دلیل نیز من تصمیم گرفتم تا کتاب‌های جدیدم را به طور اختصاصی برای مخاطبان غیرایرانی منتشر کنم. در این راستا نخستین کتاب منتشر شده من «سنگ نوشته های کوفی: فرهنگ، خط و گرافیک» نام داشت که در سال 2013 به زبان انگلیسی در نیویورک روانه کتابفروشی‌ها شد.

سید محمد وحید موسوی جزایری دارای نشان درجه یک هنری و فارغ‌التحصیل مدرک کارشناسی گرافيک است. از این هنرمند با عنوان احیاگر خطوط کوفی کهن در دوران معاصر یاد می‌شود.

«دانشنامه خط کوفی: به همراه مجموعه‌ای رنگی از آثار استادان و اشیای کهن کوفی»، «خط و خوشنویسی در سه جلد؛ جلد اول: خط کوفی؛ جلد دوم: سبک‌های نسخ و ثلث؛ جلد سوم: تایپوگرافی»، «سنگ نوشته‌های به خط ثلث در استانبول ترکیه»، «سنگ نوشته‌های خط کوفی، میراث فرهنگ جهانی» و «گنجینه سکه‌ها، آیینه تاریخ و هنر: آلبومی از سکه‌های دوران اسلامی در موزه حیدرزاده» نام برخی پژوهش‌های منتشر شده موسوی‌ جزایری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها