جمعه ۲۱ تیر ۱۳۸۷ - ۱۴:۴۷
پژوهش‌هاي حوزه خليج‌فارس، كتاب مي‌شود

رئيس پژوهشگاه ميراث فرهنگي در همايش باستان‌شناسي خليج‌فارس كه در انگليس برگزار شد، از انتشار مجموعه پژوهش‌هاي حوزه خليج‌فارس بر اساس باستان‌شناسي ايران خبر داد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، سيد طه هاشمي در اين باره گفت: هدف ما از برگزاري اين كنفرانس در شهر دورهام انگلستان اين بود که مجموعه پژوهش‌هاي حوزه خليج‌فارس در کشوري خارجي ارائه و در قالب كتاب منتشر شود. 

رئيس پژوهشگاه سازمان ميراث فرهنگي خاطرنشان كرد: ارائه پژوهش‌هاي باستان‌شناسي انجام شده در حوزه خليج‌فارس، پيشنهاد تأسيس مرکز بين‌المللي مطالعات مشترک خليج فارس و ثبت‌نام خليج‌فارس از منظر باستان‌شناسي، از مهم‌ترين دستاوردهاي کنفرانس بين‌المللي دورهام بود. 

وي افزود: تاکنون در داخل کشور سمينارهاي متعددي در حوزه خليج‌فارس برگزار شده، ولي اهميت کنفرانس دورهام انگليس اين بوده است که به حوزه خليج‌فارس از ديدگاه باستان‌شناسي و در کشوري ديگر پرداخته شد. 

 به گفته هاشمي، عمده پژوهش‌هاي باستان‌شناسي در جنوب خليج‌فارس توسط باستان‌شناسان غربي و در حوزه شمالي آن توسط باستان‌شناسان ايراني انجام شده است. 

وي در ادامه گفت: در پژوهشگاه ميراث فرهنگي تدوين تاريخ ايران بر اساس داده‌هاي باستان‌شناسي منتشر مي‌شود و به دنبال آن جدولي تنظيم خواهد شد تا خلاء‌هاي اطلاعات باستان‌شناسي مشخص و هيأت‌هاي باستان‌شناسي بر آن خلاء‌ها متمرکز شوند. 

به گفته رئيس پژوهشگاه ميراث فرهنگي، پژوهش‌هاي باستانشناسان شرکت کننده، با همکاري پژوهشکده فرهنگ و تمدن و پژوهشکده باستان‌شناسي انجام مي‌شود.

کنفرانس باستان‌شناسي خليج‌فارس در شهر دورهام انگلستان از 11 تيرماه به مدت يك هفته برگزار شد و باستان‌شناساني از کشورهاي فرانسه، انگليس، استراليا، آمريکا، ايتاليا و ايران در اين کنفرانس حضور داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط